poniedziałek, 16 marca 2015

[35] Eleonora & Park

Autor: Rainbow Rowell
Tytuł oryginału: Eleonor & Park
Ilość stron: 356 stron
Wydawnictwo: Moondrive Otwarte
Ocena:8/10

dwoje outsiderów
jedna niezwykła miłość 

eleonora... Nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
park... Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka się jej spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą - dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.

Eleonora jest dziewczyną, która zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Ma ogniste, rude włosy, ma krąglejsze kształty, w porównaniu do większości dziewczyn w jej wieku, już nie wspominając o jej ubraniach. Gdy więc rozpoczyna naukę w nowej szkole nie dziwi jej, że wszyscy się na nią patrzą. Podczas jazdy autobusem poznaje Parka, który z początku, tak jak wszyscy uczniowie, starają się ją od siebie odtrącić. Z czasem jednak, poprzez muzykę i komiksy para zaczyna się do siebie odzywać. Ich znajomość z czasem przekształca się w prawdziwą młodzieńczą miłość. Jednakże, przeważnie pierwsze miłości mają swój "termin ważności", czy w tym przypadku będzie tak samo?

Głównymi bohaterami powieści Rainbow Rowell są Eleonora i Park. Całą historię poznajemy z perspektywy obydwóch bohaterów. Eleonorę można by określić mianem dzieła sztuki, ze względu na jej wygląd zewnętrzny. W przeciwieństwie do Parka jest pełna kolorów. Chłopak praktycznie cały czas ubiera się na czarno. Jednak te dwie, tak bardzo różniące się od siebie osoby połączyło coś, czego nie idzie wytłumaczyć słowami. Każde z nich ma swoje problemy i każde szuka ukojenia i zrozumienia w tej drugiej osobie. 

Książka ma po prostu fantastyczną okładkę! Niby prosta, nieskomplikowana, jednak od razu przykuła moją uwagę. Fabułę powieści również mogłabym określić tymi słowami. Autorka przedstawia nam prostą, nieskomplikowaną historię rozwijającej się miłości dwoje młodych ludzi, którzy muszą się jednak zmierzyć z nie lada problemami. trudami codziennego życia. Jednakże mimo tej prostoty książka jest niesamowita. Czyta się ją bardzo szybko i jest strasznie wciągająca. Styl autorki jest bardzo interesujący i przykuwający uwagę. 

Eleonora & Park to niesamowita książka, którą czyta się z zapartym tchem. Ma bardzo ciekawe i zaskakujące zakończenie, przez co również zasługuje na bardzo duży plus. Dodatkowo towarzyszy jej ciągły wątek muzyczny, co dla mnie jest bardzo oryginalnym i wspaniałym pomysłem. Na pewno nie raz będę wracać jeszcze do tej książki i mam również nadzieję, że wkrótce ukażą się kolejne powieści tej autorki. 

Książka bierze udział w wyzwaniu:

19 komentarzy :

  1. Chyba będzie to dobra książka na wieczór, kiedy nie ma się ochoty czytać nic "zagmatwanego" :D
    Chętnie ją przeczytam jak tylko będę miała czas :3 (czytaj w wakacje :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopilnuję żebyś ją przeczytała - chociaż w wakacje :P

      Usuń
  2. O tej książce dowiedziałam się przy okazji nabycia "Losing Hope". Znajdował się tam fragment i jej zapowiedź. Już wtedy niesamowicie zaciekawiła mnie ta pozycja, a po Twojej recenzji jeszcze bardziej mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słyszałam o niej nieco prędzej, ale również, gdy przeczytałam ten fragment jeszcze bardziej zapragnęłam się z nią zapoznać. :) Cieszę się, że cię zaciekawiłam i mam nadzieję, że się na niej nie zawiedziesz :)

      Usuń
  3. Jakoś napaliłam się na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusi mnie ta książka, choć jeszcze się waham;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na zagranicznym booktubie słyszałam wiele dobrego o tej książce i trochę się nad nią zastanawiam ;) Może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilka czytałam inną recenzję tej książki i przyznaję, nie sądziłam ,że może to być taka powieść pełna ciepła. Nie ciągnie mnie jeszcze, ale może kiedys ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj chwalisz, chwalisz... a nawet bym na tę książkę nie spojrzała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomimo tego, że ja jak to ja za romansami nie przepadam, to jednak ta książka wydaje mi się być o wiele bardziej głębsza pod względem treści niż te wszystkie istneijące romansidła. Spróbuje i się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka powinna już do mnie podążać i nie mogę się doczekać, aż dorwę ją w moje łapki :D Okładka swoją delikatnością, a jednocześnie innością przykuła moją uwagę już przy pierwszym spojrzeniu na nią, a opis .... uch po prostu wiedziałam, że będę musiała ją przeczytać. Wreszcie nadchodzi 18.02, czyli premiera, na którą tyle czekałam :D Przyznam jednak, że na blogach, na których ukazywały się recenzje przedpremierowe spotykałam się z zachwytami, jak opiniami pełnymi zawiedzenia, co trochę zaczęło mnie niepokoić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pożyczysz ? <3
    jakoś przekonana do niej nie jestem, ale chętnie to sprawdzę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że pożyczę :) Myślę, że ci się spodoba :D

      Usuń
  11. Często takie proste okładki są najpiękniejsze :)
    Mam tę książkę na oku odkąd zobaczyłam jej zwiastun :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak najszybciej uda ci się ją przeczytać :)

      Usuń
  12. Byłam napalona na tę książkę, jak zobaczyłam w bibliotece to przebiegłam przez połowę pomieszczenia, żeby nikt mi jej nie zwędził sprzed nosa, ale... po przeczytaniu zaledwie czterech (krótkich, należy zauważyć) rozdziałów stwierdziłam, że to był wielki, przeogromny błąd. Nie byłam w stanie tego czytać. I nie wiem, czy to styl autorki, czy tak złe tłumaczenie. Po prostu było tak tragicznie, że nie mogłam czytać. A co w tym najzabawniejsze, wszystkie recenzje wychwalają i zachęcają do czytania, gwarantując, że warto. ;)
    Ale ogółem ciekawa recenzja, trzeba przyznać. ;)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: recenzje-koneko.blogspot.com.
    Pozdrawiam, Koneko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bieg po książkę w bibliotece - skąd ja to znam :D Szkoda, że się na niej zawiodłaś, ale przynajmniej teraz wiesz, że to nie pozycja dla ciebie :) Z chęcią do ciebie zajrzę.

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek