wtorek, 12 kwietnia 2022

P艂omienne historie 馃拫 i intryguj膮ce tajemnice 馃槇, czyli recenzja ksi膮偶ki "Gor膮ce sekrety" Katarzyny Bereniki Miszczuk, K.A. Figaro, Jagny Rosolskiej i inn.

Tytu艂 orygina艂u:
 Gor膮ce sekrety
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk, K.A. FigaroJagna RosolskaMaya Frost, Anna Kasiuk, Agnieszka Rusin, Zuzanna Arczy艅ska
Ilo艣膰 stron: 352 strony
Wydawnictwo: Lipstick Books
Premiera: 30-06-2021 r.
Ocena: 馃専馃専馃専★★★

馃摎Wypo偶ycz "Gor膮ce sekrety" w bibliotece!馃摎

Czy nadchodz膮ce lato b臋dzie s艂oneczne? Nie wiadomo. Wiemy, 偶e na pewno b臋dzie gor膮ce!

Ka偶dy z nas ma jakie艣 sekrety, niekt贸re wywo艂uj膮 jedynie rumieniec wstydu, inne za艣 odkryte mog膮 wywr贸ci膰 偶ycie do g贸ry nogami. A je艣li te sekrety dotycz膮 sfery erotycznej czy mi艂osnej, tym mocniej staramy si臋 je chroni膰 przed oczami innych. Nic tak bowiem nie rozpala kobiecej wyobra藕ni jak tajemnica… W siedmiu opowie艣ciach autorki poruszaj膮ce serca czytelniczek zapraszaj膮 nad morze, w g贸ry, nad jeziora i wyprawy w nieznane. W ka偶dej kryje si臋 pewien sekret. Sekret tylko dla doros艂ych.

Tajemnice letnich romans贸w odkryj膮 przed nami Katarzyna Berenika Miszczuk, K.A. Figaro, Maya Frost, Anna Kasiuk, Jagna Rolska, Agnieszka Rusin i Zuzanna Arczy艅ska, kt贸re ju偶 nieraz rozbudza艂y kobiec膮 wyobra藕ni臋.
[opis pochodzi od wydawcy]

Mam ogromn膮 s艂abo艣膰 do zbior贸w opowiada艅, a ostatnimi czasy niesamowicie polubi艂am si臋 z kr贸tkimi historiami z mi艂osnym w膮tkiem w tle. Po lekturze pierwszego takiego zbioru od Wydawnictwa Lipstick Books ("Gor膮ca gwiazdka"), kt贸ry mia艂am okazj臋 przeczyta膰 (recenzj臋 znajdziecie TUTAJ) nie waha艂am si臋 ani chwili, gdy tylko us艂ysza艂am o premierze "Gor膮cych sekret贸w". Ponownie mog艂am si臋 w nim zapozna膰 z historiami spod pi贸ra mojej ulubionej Katarzyny Bereniki Miszczuk oraz K.A. Figaro, jak r贸wnie偶 kilku ca艂kowicie nieznanych mi autorek. Czy jednak ksi膮偶ka ta wci膮gn臋艂a mnie w takim samym stopniu, jak mia艂o to miejsce w przypadku 艣wi膮tecznych mi艂osnych opowiada艅? Nie jestem tego a偶 tak pewna...

Tym razem w ksi膮偶ce zawarto siedem opowiada艅 siedmiu r贸偶nych autorek, natomiast g艂贸wnym ich w膮tkiem, zaraz obok oczywi艣cie mi艂o艣ci i romansu, by艂 sekret. I tutaj ju偶 mam jedno "ale", poniewa偶 odnios艂am wra偶enie, 偶e nie wszystkie z opowiada艅 kry艂y w sobie ten obiecany sekret. Tak mia艂am 
chocia偶by w przypadku opowiadania "Tajemnicza pokusa" Agnieszki Rusin. W historii tej towarzyszymy Maciejowi oraz Dawidowi, kt贸rzy postanowili sp臋dzi膰 wsp贸lnie wakacje na Krecie. W samolocie Maciej dostrzeg艂 pewn膮 niesamowicie pi臋kn膮 kobiet臋, od kt贸rej zwyczajnie nie m贸g艂 oderwa膰 oczu. Z czasem okaza艂o si臋, 偶e dziewczyna mieszka dok艂adnie w tym samym hotelu, co m臋偶czy藕ni, dzi臋ki czemu szanse Macieja na prze偶ycie z ni膮 p艂omiennego wakacyjnego romansu znacznie uros艂y. Pomijaj膮c zatem to, i偶 nie dostrzeg艂am w tym偶e opowiadaniu raczej 偶adnego sekretu, tajemnicy itp., kt贸ra faktycznie by mnie usatysfakcjonowa艂a, sama historia by艂a dla mnie raczej md艂a i nijaka. Nie by艂o w niej niczego intryguj膮cego ani wci膮gaj膮cego, a dodatkowo ca艂o艣膰 by艂a bardzo mocno przewidywalna (ju偶 po pierwszych zdaniach opowiadania mo偶na by艂o spodziewa膰 si臋 tego, jak si臋 ono zako艅czy). My艣l臋 wi臋c, 偶e 艣mia艂o mog臋 powiedzie膰, i偶 to opowiadanie okaza艂o si臋 by膰 dla mnie najbardziej nudne i zwyczajnie kiepskie.

Nieco podobne zdanie mam w kwestii opowiadania "Dziewczyna ratownika" Zuzanny Arczy艅skiej, cho膰 trzeba przyzna膰, 偶e w膮tek tajemnicy zdecydowanie si臋 tutaj pojawi艂. Zabawne okaza艂o si臋 dla mnie by膰 jednak偶e zako艅czenie tej historii, poniewa偶 w pewnym sensie zosta艂o one wzi臋te dos艂ownie znik膮d! Jestem pewna, 偶e nikt nie spodziewa艂 si臋 takiego obrotu sprawy (a ju偶 zw艂aszcza sam bohater "Dziewczyny ratownika"). Cho膰 pocz膮tkowo nie do ko艅ca by艂am nim zachwycona, to musz臋 jednak przyzna膰, 偶e w ca艂ym tym opowiadaniu jest jaki艣 szalony sens.

W kwestii pozosta艂ych opowiada艅 by艂o ju偶 znacznie lepiej - najbardziej podoba艂o mi si臋 opowiadanie K.A. Figaro "Kim ty jeste艣", Katarzyny Bereniki Miszczuk "Eliksir" oraz Jagny Rosolskiej "Jedwab hrabiny", cho膰 w przypadku tego ostatniego mia艂am pocz膮tkowo problemy, 偶eby przyzwyczai膰 si臋 do stylu, w jakim opowiadanie zosta艂o napisane, gdy偶 by艂o to opowiadanie historyczne. Sama nie czytam ksi膮偶ek tego typu, wi臋c nie ukrywam, i偶 z takim stylem mia艂am troszk臋 pod g贸rk臋. Po opowiadaniu K.A. Figaro nie spodziewa艂am si臋 natomiast TAKIEGO zako艅czenia! By艂am w ca艂kowitym szoku, gdy dobrn臋艂am do ostatnich stron historii. Znam prawie wszystkie ksi膮偶ki autorki i czego艣 takiego w jej wykonaniu jeszcze nie czyta艂am. Powiem tylko, 偶e autorka zdecydowanie powinna spr贸bowa膰 swoich si艂 z nieco mroczniejszymi romansami, podobnymi do opowiadania "Kim ty jeste艣", bo taka historia spod jej pi贸ra mog艂aby si臋 okaza膰 na prawd臋 fascynuj膮ca! Zbli偶aj膮c si臋 do ko艅ca dodam jeszcze, i偶 ciekawe by艂o opowiadanie od Mai Frost, kt贸re stanowi艂o nawi膮zanie do jej ksi膮偶ek "Klub pana G." oraz "Klub pani M." - historia ta ukazuje, jak dosz艂o do tego, i偶 g艂贸wna bohaterka obydw贸ch ksi膮偶ek sta艂a si臋 cz臋艣ci膮 bardzo kontrowersyjnego wyzwania. Nie powiem, ciekawie mi si臋 to czyta艂o, jednak偶e raczej niczego nowego o ca艂ej serii si臋 nie dowiedzia艂am.

Jak zatem wspomina艂am na samym pocz膮tku, moje uczucia wzgl臋dem "Gor膮cych sekret贸w" s膮 niesamowicie r贸偶norodne. Kilka spo艣r贸d opowiada艅 mi si臋 spodoba艂o, jednak偶e na moj膮 ca艂o艣ciow膮 opini臋 zdecydowanie wi臋kszy wp艂yw mia艂y historie z kt贸rych nie jestem zadowolona. Por贸wnuj膮c ksi膮偶k臋 do "Gor膮cej gwiazdki" odnosz臋 wra偶enie, 偶e jednak tego tytu艂owego w膮tku, czyli sekretu, kt贸ry moim zdaniem powinien stanowi膰 kwintesencj臋 tego zbioru opowiada艅, by艂o na prawd臋 ma艂o. W "Gor膮cej gwiazdce" znacznie 艂atwiej autorkom by艂o wple艣膰 艣wi膮teczny motyw zaraz obok gor膮cych romans贸w, tu natomiast okaza艂o si臋 to by膰 znacznie trudniejsze. Szczerze m贸wi膮c nie wiem, czy si臋gn臋艂abym po t膮 pozycj臋 ponownie i czy by艂abym w stanie j膮 komu艣 poleci膰. Chyba jednak nie. Jednak偶e bardzo mocno popieram ide臋 tworzenia takich zbior贸w opowiada艅 - warto jednak偶e nad nimi nieco bardziej popracowa膰, 偶eby opr贸cz nazwisk znanych autorek czytelnik m贸g艂 otrzyma膰 po prostu dobr膮 lektur臋.








Za mo偶liwo艣膰 zapoznania si臋 z ksi膮偶k膮 serdecznie dzi臋kuj臋 Wydawnictwu Lipstick Books!

Brak komentarzy :

Prze艣lij komentarz

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie wa偶na. Tak wi臋c zostaw po sobie jaki艣 艣lad - tobie zajmie to tylko chwil臋, a mi sprawi ogromn膮 przyjemno艣膰 i satysfakcj臋, 偶e moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek