wtorek, 26 stycznia 2016

[88] Jesteś wyzwaniem

Tytuł oryginału: Make Me Yours
Autor: Kendall Ryan
Cykl: Unravel Me
Tom: 2
Ilość stron: 259 stron 
Wydawnictwo: Pascal
Ocena: 6/10

Liz, przyjaciółka Ashlyn z popularnej powieści Jesteś zagadką, to atrakcyjna studentka czerpiąca z życia pełnymi garściami. Ma za sobą romanse z wieloma mężczyznami, nawet z własnym promotorem. Wszystko się zmienia, gdy na jej drodze staje nieziemsko przystojny chłopak z sąsiedztwa, Cohen.

Spotkania z innymi mężczyznami nie smakują już jak dawniej, bo Liz wciąż tęskni za Cohenem. Ten jednak jasno stawia warunki ich relacji - jego pierwszy raz nastąpi dopiero wtedy, gdy spotka prawdziwą miłość. 

Napięcie rośnie z każdą wspólnie spędzoną chwilą. Liz nieustanie wykorzystuje swój seksapil, by zdobyć chłopaka. Jednak Cohen pozostaje nieugięty w postanowieniu. 

Czy dla Cohena Liz stanie się "tą jedyną"?
Czy Liz będzie chciała poczekać?
Czy razem osiągną spełnienie?
[opis pochodzi z okładki książki] 

Liz to dziewczyna, która każdego dnia stara się żyć pełnią życia i w szczególności nie tracić cennego czasu na niepotrzebne związki, które i tak z całą pewnością zakończą się klapą. Bo komu potrzebny chłopak i towarzysząca temu później gorycz rozstania, gdy swoje potrzeby można zaspokajać przygodnymi znajomościami? Myślenie Liz powoli zaczyna się jednak zmieniać, gdy na swojej drodze spotyka niezwykle przystojnego Cohena, który jak się okazuje mieszka w tym samym budynku co ona. Niewinna znajomość bardzo szybko zmienia się w coś, czego Liz bardzo nie chciała. Jednakże czasem nie można wyłączyć uczuć, które w każdej sekundzie stają się coraz mocniejsze. Czy Liz odważy się jeszcze raz zaryzykować?

Jesteś wyzwaniem to powieść, na którą czekałam z wielkim zainteresowaniem. Po zapoznaniu się z pierwszym tomem serii Unravel Me, Jesteś zagadką (recenzja klik) ciekawiło mnie, co na temat Liz, którą udało się nam poznać już wcześniej, napisze autorka. Choć książka nie była aż jakaś tragiczna muszę przyznać, że bardzo się na niej zawiodłam. Co prawda nie oczekiwałam od niej Bóg jeden wie jakie ambitnej lektury, lecz mimo wszystko liczyłam na coś ciut bardziej interesującego.

W Jesteś wyzwaniem zapoznajemy się z Liz - przyjaciółką Ashlyn, która była główną bohaterką w pierwszej części serii. W Jesteś zagadką dziewczyna miała kilka na prawdę ciekawych wejść, jednakże autorka postanowiła tam nie skupiać się zbyt wiele na jej postaci. Ostatnimi czasy bardzo popularne jest tworzenie serii, gdzie po głównej części, każda kolejna przedstawia historię przyjaciół wiodących bohaterów (jak to chociażby było w przypadku serii Hopeless). Z doświadczenia wiem, że nie zawsze takie zagranie się opłaca i zdecydowanie lepiej dla pisarza by było, gdyby zakończył historię na pierwszym tomie. Owszem fajnie jest poznać dalsze losy bohaterów z drugiego planu, tym bardziej jeśli ów bohater bardzo nam się spodobał. Tak właśnie było ze mną i Liz - zadziorną, pewną siebie i stroniącą od trwałych związków z mężczyznami dziewczyną. Ciekawie czytało się książkę, gdzie w przeciwieństwie do dobrze znanego nam schematu bohaterce nie zależy na związkach, a liczy się dla niej tylko przelotny seks. Jednakże każda kobieta mimo wszystko, w głębi duszy, marzy o miłości z prawdziwego zdarzenia oraz o mężczyźnie, który okaże się być dla niej tym wyśnionym księciem z bajki. Poznanie Cohena - męskiego ideału - z całą pewnością nie skończy się więc dla Liz dobrze.

W przypadku tej powieści bardzo mi się spodobało to, że skupia się ona tylko i wyłącznie na relacjach Liz i Cohena. Ashlyn i Aidan, głowni bohaterowie Jesteś zagadką zostali więc zepchnięci na drugi plan i podczas czytania towarzyszą nam tylko w przelotnych momentach. W Jesteś wyzwaniem mamy skupić się na Liz, co jak najbardziej udało się autorce. Największym minusem jest u jednak dla mnie styl autorki. Z pierwszej części Unravel Me pamiętam owszem, że nie był on jakiś wielce idealny, jednak książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i oczekiwałam, że w kontynuacji autorka znacznie się poprawi. Niestety bardzo się myliłam, wręcz przeciwnie odnoszę wrażenie, że zamiast się poprawić jej styl bardzo się pogorszył, a szkoda, bo sama fabuła wyszła autorce jak najbardziej interesująco.

Nie będę więc ukrywać, że jestem tą pozycją mocno rozczarowana. Oczekiwałam, że sięgając po Jesteś wyzwaniem otrzymam bardzo interesujący erotyk, z którym bardzo miło spędzę czas, a dostałam coś bardzo przeciętnego. Czy polecam? Nie wiem, nie umiem odpowiedzieć na pytanie. Myślę, że gdyby ktoś nie zdecydował się na sięgnięcie po tą powieść nic nie straci. Pierwszej części mówię głośne tak, jednakże jej kontynuacji zdecydowane nie. Gdyby powstała trzecia część serii zapewne sięgnęła bym po nią z czystej ciekawości, chociaż nie mam pojęcia, co jeszcze mogłaby na ten temat napisać autorka.

UNRAVEL ME:
jesteś zagadką | jesteś wyzwaniem 


16 komentarzy :

  1. Podobne odczucia jak Ty teraz, miałam względem "Jesteś zagadką", dlatego trochę się zmartwiłam, bo liczyłam, że ta część okaże się lepsza od poprzedniej. Muszę to sprawdzić, może u mnie będzie na odwrót ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi właśnie "Jesteś zagadką" o wiele bardziej się podobało :) Zobaczymy jak będzie z tobą :D

      Usuń
  2. Słyszałam o pierwszym tomie i przyznam, że opis bardzo mnie zainteresował, ale że opinie nie nie potwierdzały wspaniałości całości, stwierdziłam, że podaruję sobie tę książkę. Opis Jesteś wyzwaniem również mnie zainteresował, bo wydaje się na swój sposób oryginalny, jednak skoro wykonanie jest nie najlepsze to raczej też nie sięgnę...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do samego pomysłu zarówno na fabułę pierwszej jak i drugiej części nie mam na prawdę nic do zarzucenia, no ale niestety sposobem w jaki autorka to wszystko napisała bardzo zaszkodziła powieściom.

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale kiedyś chcę to zmienić. Po obiecującym opisie jednak opinie innych osób mnie nie bardzo przekonały. Na razie nie planuję czytać tej serii, ale kiedyś pewnie dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam ci zapoznanie się z pierwszym tomem, gdyż tu autorka poradziła sobie całkiem nieźle :)

      Usuń
  4. Nie czytałam ani pierwszej, ani drugiej, ale bardzo bym chciała! ;)

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja mam nadzieję, że tobie seria o wiele bardziej się spodoba niż mi :)

      Usuń
  5. Do pierwszej jakoś nigdy mnie nie ciągnęło i raczej nie sięgnę po tę serię :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za takimi książkami, a po Twojej recenzji jestem już pewna, że lepiej poświęcić czas innej lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś dasz szansę chociaż pierwszej części :)

      Usuń
  7. A opis wydawał się taki uroczy... ech... szkoda, że książki, które tak dobrze się zapowiadają, okazują się w końcu totalną porażką :/

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :( Sam fabuła wydawała się być na prawdę ciekawa :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. No to mam nadzieję, że tobie ona się bardziej spodoba :D

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek