艣roda, 6 stycznia 2021

Podsumowanie 2020 roku! 馃帀


       Hej, cze艣膰 i czo艂em! Tak, zgadza si臋, dobrze widzicie! W ko艅cu, po 9 miesi膮cach (bo jednak nie licz臋 jednego, jedynego posta, kt贸ry opublikowa艂am we wrze艣niu) postanowi艂am da膰 sobie kolejn膮 szans臋 na powr贸t do blogowania. Jak wszyscy dobrze wiemy, nie ma bardziej idealnego czasu na zaczynanie czego艣 od nowa, jak pocz膮tek nowego roku, a co! Z racji tego, 偶e ostatnie podsumowanie roku dotyczy艂o 2017 roku (trzy lata, 艂o matko!) stwierdzi艂am, 偶e mamy du偶o do nadrobienia. Ale spokojnie, nie b臋d臋 wam podsumowywa膰 ca艂ych tych trzech lat - skupimy si臋 tylko na minionym 2020 roku.

To co? Zaczynajmy!


        Zacznijmy od szybkiego 偶yciowego podsumowania - nie b臋d臋 si臋 tutaj rozwodzi膰, bo nie na tym chcia艂am si臋 skupi膰. Rok 2020 okaza艂 si臋 by膰 dla pe艂en zmian 偶yciowych - i to takich, o kt贸re bym si臋 nie podejrzewa艂a. Co prawda w niekt贸rych rzeczach mocno przeszkodzi艂a mi obecna sytuacja na 艣wiecie, ale co tam, da艂am rad臋. Tak偶e tak szybko - zda艂am prawo jazdy, znalaz艂am prac臋, kt贸rej jak na razie si臋 trzymam, zacz臋艂am studia magisterskie i.... to chyba tyle. M贸wi艂am, 偶e b臋dzie szybko! Kto艣 z was m贸g艂by powiedzie膰, 偶e to jakie艣 tam b艂ahostki, ale dla mnie s膮 to bardzo wa偶ne rzeczy i chocia偶, jak m贸wi艂am, miejscami by艂o mi troch臋 pod g贸rk臋, to bardzo ciesz臋 si臋 z tego, co uda艂o mi si臋 osi膮gn膮膰.


Statystyki 2020 roku

    W tym miejscu zawsze przedstawia艂am wam te wszystkie informacje zwi膮zane ze statystykami bloga, IG, FB i tym podobne, ale si艂膮 rzeczy, z racji, 偶e nie 艣ledzi艂am tego na bie偶膮co (bo te偶 odno艣nie bloga nie by艂o czego 艣ledzi膰) stwierdzi艂am, 偶e podam wam statystyki na koniec 2020 roku, by p贸藕niej, za miesi膮c, czy za rok, m贸c ju偶 zobaczy膰, czy jest ruch w tym moim ma艂ym recenzenckim 艣wiatku, czy te偶 nie.


Liczba wy艣wietle艅 od pocz膮tku istnienia bloga: 228 000

Liczba wy艣wietle艅 w 2020 r.: 27 900

Liczba obserwator贸w: 450

Liczba post贸w opublikowanych w 2020 r.: 8 (szok jak du偶o!)

❄ recenzje ksi膮偶kowe: 7

❄ posty filmowe: 0

❄ inne: 1

Liczba obserwator贸w na FB: 460

Liczba obserwator贸w na IG: 1296


Ksi膮偶kowe Top 5 2020 roku

    Szybko dodam, 偶e cho膰 na blogu pojawi艂o si臋 zaledwie 7 recenzji ksi膮偶ek, uda艂o mi si臋 przeczyta膰 26 ksi膮偶ek. Wynik nie jest zatrwa偶aj膮cy, bo liczy艂am na znacznie wi臋cej, ale przyznam szczerze, 偶e kompletnie nie mia艂am ochoty na czytanie. Czasem zdarza艂o mi si臋 tak, 偶e trafi艂a mi si臋 艣wietna powie艣膰, kt贸r膮 poch艂ania艂am jednym tchem, ale po niej zn贸w jako艣 traci艂am t膮 swoj膮 czytelnicz膮 wen臋... No c贸偶, czasem tak bywa. Trzymajcie kciuki, 偶eby wynik ten w 2021 roku by艂 znacznie lepszy!


    Je艣li natomiast chodzi o 5 ksi膮偶ek przeczytanych przeze mnie w minionym roku, kt贸re okaza艂y si臋 by膰 najlepsze z najlepszych to tutaj tradycyjnie mia艂am problem. Jestem osob膮, kt贸ra w ka偶dej ksi膮偶ce stara si臋 znale藕膰 co艣 dobrego, przez co bardzo cz臋sto mam problem ze znalezieniem tych najlepszych. Zdecydowa艂am si臋 na tytu艂y poni偶ej, ale je艣li mam by膰 szczera, wi臋kszo艣膰 z nich wybra艂am z przymusu - nie s膮 to ksi膮偶ki, kt贸re zachwyci艂y mnie tak, 偶e do teraz nie  mog臋 o nich zapomnie膰, jednak偶e zdecydowanie okaza艂y si臋 by膰 lepsze od innych. Kolejno艣膰 ca艂kowicie przypadkowa.





Filmowe Top 5 2020 roku

    Z filmami mia艂am znacznie mniejszy problem, ni偶 to by艂o przy ksi膮偶kach. A nawet mog臋 powiedzie膰, 偶e z 艂atwo艣ci膮 wskaza艂abym wi臋cej ni偶 5 najlepszych film贸w obejrzanych przeze mnie w 2020 roku. Tutaj kolejno艣膰 r贸wnie偶 przypadkowa.





Plany na 2021 rok!
    C贸偶, przede wszystkim chcia艂abym wr贸ci膰 do regularnego publikowania post贸w na blogu. My艣la艂am ju偶 o tym, jak chcia艂abym to robi膰 i z ca艂膮 pewno艣ci膮 b臋d膮 pojawia膰 si臋 recenzje ksi膮偶ek (bez tego oby膰 si臋 nie mo偶e!), r贸偶ne posty oko艂oksi膮偶kowe (my艣l臋 nad kilkoma seriami post贸w, kt贸re mog艂abym wprowadzi膰). Chcia艂abym r贸wnie偶 wr贸ci膰 do recenzowania film贸w, bo zawsze sprawia艂o mi to wielk膮 rado艣膰, a wiem te偶, 偶e i wy zawsze lubili艣cie te wpisy. Trzymajcie wi臋c kciuki, 偶eby ten pocz膮tkowy zapa艂 mnie nie opu艣ci艂!

    Je艣li chodzi o plany czytelnicze obieca艂am sobie, 偶e w tym roku ogranicz臋 czytanie egzemplarzy od wydawnictw. W minionych latach za bardzo si臋 na nich skupia艂am i nie poznawa艂am powie艣ci, na kt贸re mia艂am ochot臋 ju偶 od dawna. Patrz膮c te偶 na poprzednie lata dosz艂am do wniosku, 偶e decyduj膮c si臋 na egzemplarze recenzenckie robi艂am zbyt ma艂膮 selekcj臋 tego co czytam i koniec ko艅c贸w wiele z tego, co dzi臋ki wydawnictwom uda艂o mi si臋 przeczyta膰 by艂o miejscami przeci臋tne. Tak偶e egzemplarzom recenzenckim nie m贸wi臋 nie, ale na pewno b臋d臋 si臋 zastanawia艂a dwa, a mo偶e nawet i trzy razy, zanim si臋 na kt贸ry艣 zdecyduj臋.

    M贸j osobisty czytelniczy plan to r贸wnie偶 nadrobienie zaleg艂ych ksi膮偶ek z mojej w艂asnej biblioteczki. Troch臋 mi si臋 tego uzbiera艂o, wiele z tych pozycji chcia艂am pozna膰 ju偶 od dawna, ale jako艣 zawsze tak czeka艂y na p贸艂ce i jak dot膮d si臋 nie doczeka艂y. Bardzo chcia艂abym r贸wnie偶, 偶eby i tych przeczytanych przeze mnie ksi膮偶ek og贸lnie by艂o wi臋cej. Moje minimum to 40 ksi膮偶ek w 2021 roku.

W takim razie rok 2020 odkre艣lam grub膮 kresk膮 i skupiam si臋 na tym co tu i teraz!
A jak prezentuj膮 si臋 wasze wyniki z 2020 roku? Koniecznie dajcie zna膰 w komentarzach!

2 komentarze :

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie wa偶na. Tak wi臋c zostaw po sobie jaki艣 艣lad - tobie zajmie to tylko chwil臋, a mi sprawi ogromn膮 przyjemno艣膰 i satysfakcj臋, 偶e moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek