poniedziałek, 28 marca 2016

[97] Konsekwencje pożądania

Tytuł oryginału: Consequences
Autor: Aleatha Romig
Cykl: Consequences
Tom: 1
Ilość stron: 480 stron
Wydawnictwo: Pascal
Ocena: 7/10

Czy można zakochać się w swoim oprawcy?
Obserwował ją od dawna.
Intrygowała go.
Zaprosił ją na randkę.
Z tego spotkania już nie wróciła...
Claire Nichols budzi się w luksusowej sypialni.
Przypomina sobie, że została porwana.
Zdenerwowana i przestraszona zaczyna walkę o przetrwanie...
Od teraz jej życie zależy od zamożnego, czarującego, wspierającego fundacje charytatywne biznesmena Anthony'ego Rawlingsa. Jednocześnie, jak się okazuje - groźnego, uwielbiającego sprawować nad wszystkim kontrolę porywacza.
Anthony jednak nie przewidział siły miłości i namiętności, które potrafią połączyć ludzi w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach.
 Jak potoczą się losy porywacza i ofiary połączonych pożądaniem?
[opis pochodzi z okładki książki]

Życie Claire, zanim poznała Anthony'ego, było całkowicie zwyczajne. Pracując jako barmanka starała się powiązać koniec z końcem, jednakże nigdy nie narzekała na swoje dotychczasowe życie. Jej prawdziwym zamiłowaniem była meteorologia, jednakże po zlikwidowaniu stacji telewizyjnej, dla której pracowała, musiała na jakiś czas porzucić swoje dotychczasowe marzenia związane z karierą meteorologa. Po stracie rodziców, którzy zginęli w tragicznym wypadku, jej jedyną rodziną pozostała kochająca siostra oraz jej mąż, którego sama traktowała jak starszego brata. Mimo tak wielkiej straty miała rodzinę, która zawsze ją wspierała. Oczywiście, gdyby mogła, wiele by w swoim życiu zmieniła, jednakże nie przeszkadzało jej to, kim jest. Gdy po raz pierwszy poznała Anthony'ego Rawlingsa, nie zdziwiło jej wcale, że jest on zainteresowany jej osobą. Przez okres pracy jako barmanka nauczyła się już, że mężczyźni chętnie ją podrywali. Anthony był jednak inny, dlatego więc postanowiła umówić się z nim na randkę. Do głowy by jej nie przyszło, że ten czarujący mężczyzna może stać się przyczyną najgorszych koszmarów jej życia!

Od momentu, gdy zapoznałam się z opisem Konsekwencji pożądania, wiedziałam, że książka ta ma w sobie to coś z czym koniecznie muszę się zapoznać. Co prawda nie oczekiwałam, że będzie to bóg wie jak wybitna lektura, wiadomo przecież, że tego typu romanse nie mają na celu wprawić nas w rozmyślanie i głęboką zadumę - mają po prostu przedstawić nam ciekawy romans, w którego towarzystwie przyjemnie spędzimy czas. Czytając ją więc szybko doszłam do wniosku, że choć sam pomysł na fabułę autorka miała na prawdę ciekawy i powiedziała bym nawet, że oryginalny (sama przynajmniej jeszcze nie spotkałam się z podobną historią), to już przedstawienie Konsekwencji pożądania wcale nie wyszło jej aż tak dobrze.

Główną bohaterką książki jest niejaka Claire Nichols - wydawać by się mogło, że całkiem zwykła dziewczyna. W swoim życiu przeszła już wiele zła, lecz mimo to cały czas stara się przeć na przód. Od samego początku więc czytelnik zaczyna zastanawiać się, co też takiego mogło przyciągnąć do niej Anthony'ego Rawlingsa - znanego biznesmena, uwielbianego filantropa i niezwykle przystojnego mężczyznę. W tym miejscu zapewne wielu z was zaczyna włączać się czerwona lampka - "Chwila moment, czy tego już przypadkiem nie było? Czy to kolejny erotyk, gdzie przystojny bogacz zakochuje się w szarej myszce?". Sama również tak pomyślałam, jednakże bardzo szybko przekonałam się, że nie jest to do końca prawdą. Dla wielu ludzi Anthony Rawlings to po prostu człowiek sukcesu, pełen zalet, o niesamowicie dobrym sercu, który od podstawi zbudował swoje obecne imperium. Mężczyzna ten ma jednak zupełnie inną, drugą twarz, którą niestety było dane poznać Claire. Jego celem jest bowiem całkowite sprawowanie kontroli nad całym życiem Claire. Wcześniej bowiem podpisała ona z nim "umowę", dzięki której za spłacenie zadłużeń dziewczyny, ma ona być mu całkowicie oddana aż do odwołania. Dla mnie była to jak najbardziej miła odmiana, która tylko bardziej wzbudzała moją ciekawość w czasie lektury.

Jak wspomniałam wyżej, powieść ta ma jednak kilka wad - dla mnie największą stało się to, że choć na samym początku, jak i na końcu Konsekwencje pożądania niesamowicie mnie wciągnęły i bardzo chciałam poznać, co będzie dalej, środek powieści nie był już taki udany. Mówiąc krótko - autorka zbyt szczegółowo postanowiła wszystko opisać. Czasem mniej znaczy więcej i tutaj autorka zdecydowanie powinna się do tego zastosować. Rozumiem, że chciała ona po prostu jak najlepiej przedstawić nam późniejsze życie Claire i Anthony'ego, jednakże zdecydowanie przedobrzyła. Przez to książkę czytało mi się na prawdę długo i mówiąc szczerze nie mogłam doczekać się jej końca. Na szczęście zakończenie jest na prawdę zaskakujące i koniec końców bardzo się cieszę, że wytrwałam.

Do całej książki mam dość mieszane uczucia. Nie uważam ją za okropną, w ręcz przeciwnie, jednakże nie uważam ją też za jakieś cudo. Konsekwencje pożądania, jak wiele innych książek, ma swoje wady jak i wiele zalet. Osobiście uważam, że warto jednak przymknąć oko na ów wady, aby zapoznać się z historią Claire i Tony'ego, która może nas bardzo zaszokować. Sama jak najbardziej zapoznam się z dalszymi częściami serii, gdyż jestem niezwykle ciekawa dalszych losów bohaterów. Mam nadzieje, że autorka trochę popracuje nad tymi wszystkimi zbędnymi momentami i już dalej nie będę musiała borykać się z czymś podobnym.
Podsumowując, mimo wad jak najbardziej warto sięgnąć po Konsekwencje pożądania - to zdecydowanie miła odmiana od powieści tego typu. Wnosi ona coś nowego, co tylko zachęca do sięgnięcia po inne książki z serii.

CONSEQUENCES:
konsekwencje pożądania | konsekwencje namiętności | convicted | beyond the consequences

Za możliwość przeczytania książki Konsekwencje pożądania gorąco dziękuję Wydawnictwu Pascal!

Książka bierze udział w wyzwaniu Czytam Opasłe Tomiska 2016.

16 komentarzy :

  1. Szkoda, że środek powieści nie zachwyca, bo jednak dobry koniec i początek to nieco za mało. Z tego powodu nie jestem przekonana do "Konsekwencji pożądania".

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie czytałam tego typu ksiązki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie myślałam o tej książce, i wiele osób podobnie jak ty ma mieszane uczucia do do niej. Więc chyba sama sprawdzę czy mi przypadnie do gustu ;)
    Zapraszam do siebie ;P
    http://secondlife-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Strasznie mi się podoba wygląd twojego bloga <3

      Usuń
    2. Najlepiej tak zrób! Jestem bardzo ciekawa co o niej powiesz :)
      I dziękuję za komplement! Bardzo mnie to cieszy :D

      Usuń
  4. Niebawem będę czytać tę książkę. Bardzo jestem ciekawa, jak ja ją odbiorę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem tego bardzo ciekawa tak wiec czekam na twoją opinię :)

      Usuń
  5. Wydaje się mocno wciągająca, ale nie wiem, czy będę w stanie zaufać autorce ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mimo wszystko powinnaś dać jej szansę :D

      Usuń
  6. Zastanawiające jest dla mnie to, że w każdej recenzji, jaką dotychczas czytałam, pojawia się wzmianka o tym, iż książka nie jest zła, ale bardzo długo/ciężko się ją czyta. Miałam wielkie oczekiwania wobec tej pozycji, ale im więcej opinii przeglądam, tym bardziej boję się z nią zmierzyć. Będę to jednak musiała zrobić, ponieważ czeka już na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, myślałam, że tylko ze mną tak było :) Jestem bardzo ciekawa, jak to będzie w twoim przypadku :)

      Usuń
  7. Wczoraj skończyłam ją czytać i muszę przyznać, że w wielu kwestiach się z Tobą zgadzam ;) Faktycznie chwilami wszystko się dłużyło, a autorka wstawiła zdecydowanie za dużo opisów zdarzeń, o których tylko wspomniano (wczoraj poszłam gdzieś tam, potem on wrócił a potem coś tam).
    Na początku spodziewałam się kolejnego Greya w innej odsłonie i muszę przyznać, że bardzo się zaskoczyłam! Zwłaszcza pod koniec wszystko nabrało niespodziewanego dla mnie kierunku ;) Jestem bardzo ciekawa kolejnej części.
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dopiero im bliżej końca zaczyna się dziać coś na prawdę ciekawego, przez co ma się później ochotę na zapoznanie z kolejną częścią :)

      Usuń
  8. Nie wiem co ty widzisz w tej książce. Czytsm ja bo w pracy nuda i nie mam nic innego pod ręką. Zachwanie Clair jedt żenujace i wkurzające i na początku możns je jakos wytłumaczyc bo jest więźniem ale potem zamyka sie w tym więzieniy na własne zyczenie. Im dalej jestem tym bardziej mnie to wszystko wkurzs. I nie mówcie mi tu o jakims syndromie . Moze i z tego by cos było ale w troche innej wersji bo jako romas to jest beznadzieja gdzie tu romantyzm moze w tym jak ją leje do nieprzytomnosci. I wy sie tym zachwycacie.gratuluje inteligencji

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek