poniedziałek, 18 lipca 2016

[65] FILMOWO: Iluzja 2

Tytuł oryginału: Now You See Me 2

Reżyseria: Jon M. Chu

Scenariusz: Ed Solomon

Gatunek: Kryminał, Thriller

Czas trwania: 2 godz. 9. min.

Premiera: 8 lipca 2016 (Polska), 8 czerwca 2016 (świat)

Produkcja: USA

Obsada: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Dave Franco, Daniel Radcliffe. Lizzy Caplan, Jay Chou, Morgan Freeman, Michael Caine

Ocena: 10/10

Klikając w plakat filmu zostaniesz przeniesiony do jego zwiastuna na youtube.com

Czterej Jeźdźcy powracają! Od momentu ich ostatniego wielkiego pokazu, podczas którego oczyścili swoje imię ujawniając prawdę minął rok. Przez ten czas grupa musiała ukrywać się dla własnego dobra. Ktoś jednak postanowił pokazać ludziom, że Czterej Jeźdźcy nie są wcale tacy dobrzy i uczciwi, na jakich pozują. Wkrótce okazuje się jednak, że ów tajemniczy spiskowiec pozostawi ich w spokoju, jeśli tylko wykonają pewne małe zadanie właśnie dla niego. 


Na Iluzję 2 czekałam z taką wielką niecierpliwością, że po prostu nie da się tego opisać! W momencie, gdy tylko obejrzałam pierwszą część serii (recenzja klik) niesamowicie pokochałam całą tą historię, jej bohaterów, klimat oraz niezliczone magiczne sztuczki. Gdy natomiast później dowiedziałam się o tym, że ukażą się kolejne przygody Czterech Jeźdźców moja radość sięgnęła zenitu. Z wielką niecierpliwością czekałam na moment, gdy w końcu będę mogła zasiąść w sali kinowej i ponownie przeżyć magię. Teraz, choć film oglądałam już prawie tydzień temu, cały czas nie mogę zebrać w głowie tego wszystkiego, co chciałabym wam w tej recenzji powiedzieć. Jedyne jednak co jest pewne to fakt, że Iluzja 2 to jeden z najgenialniejszych filmów, jakie widziałam.


Nie chcę wam za dużo tutaj zdradzać z fabuły, gdyż po pierwsze uważam, że zniszczyłabym wam wówczas radość z oglądania Iluzji 2, a tego z całą pewnością bym nie chciała, a po drugie dzieje się tutaj na prawdę dużo, i gdybym miała streścić wam tych kilka momentów z początku filmu i tak myślę, że powiedziałabym wam za dużo. Jest to produkcja zdecydowanie na myślenie, oglądając musisz mocno skupić się na tym, co oglądasz, inaczej bardzo łatwo możesz się we wszystkim pogubić, jednakże na tym właśnie polega ta fantastyczna zabawa, podczas oglądania.

Prócz znanych nam już głównych bohaterów z pierwszej części pojawia się nam tutaj kilku nowych i niezwykle fascynujących bohaterów. Ubolewam trochę nad brakiem Isly Fischer, która w jedynce wcielała się w Henley - jedną z Czterech Jeźdźców. W filmie został wyjaśniony powód jej zniknięcia, jednak coś mi mówi, że jeszcze ukaże się ona w kolejnej części. Na jej miejsce wskoczyła nowa i niezwykle charyzmatyczna i zabawna bohaterka - Lula, którą zaprezentowała nam Lizzy Caplan. Choć oglądając zwiastuny obawiałam się nieco, czy wpasuje się ona w ten fantastyczny klimat Iluzji, już od pierwszych momentów, gdy ukazała się na ekranie wiedziałam, że będzie ona po prostu genialna. No po prostu nie dało się jej nie lubić, a swoją osobą wniosła tam na prawdę wiele dobrego. No i teraz postać, jak i rola, która po prostu wprawiła mnie w taki wielki szok, jakiego jeszcze nigdy nie przeżyłam. Daniel Radcliffe (znany wszystkim oczywiście jako genialny Harry Potter) pokazał, że potrafi coś więcej. W Iluzji 2 wcielił się w postać łotra - Waltera Mabry - gdzie udowodnił, że potrafi być kimś więcej, niż tylko "chłopcem, który przeżył". Powiem wam, że choć wiedziałam, że Daniel Radcliffe jest dobrym aktorem, to nie wiedziałam, że aż tak dobrym! Pokazał wspaniałe połączenie zła oraz przezabawnego poczucia humoru. No po prostu musicie zobaczyć go w tej roli. Niesamowicie spodobała mi się jeszcze postać brata Merritta McKinneya, której się w ogóle tam nie spodziewałam. Pokazała mi całkiem nowe, nieznane mi jak dotąd, oblicze Woody'iego Harrelsona, który również moim zdaniem zasługuje na miano geniusza.


Jedną z naprawdę mocnych stron Iluzji, zarówno jedynki, jak i dwójki, są aktorzy, którzy tam występuję. Myślę, że co do tego nikt nie może mieć wątpliwości. Jednakże kolejne mocna strona to fabuła, która wciągnie chyba każdego. Po prostu cały czas coś się tam dzieje, a gdy myślisz, że wiesz już, jak cała historia potoczy się dalej, okazuje się, że twórcy filmu sobie z tobą tylko żartowali i otrzymujesz całkowicie inne zakończenie, którego nie spodziewałeś się w najmniejszych snach, Tak było w jedynce i to samo otrzymałam w dwójce. Cała fabuła została przemyślana tu w najdrobniejszych szczegółach, co zaowocowało po prostu genialnym filmem! Dodatkowo te wszystkie jeszcze bardziej spektakularne sztuczki magiczne... no po prostu arcydzieło.


Zdaję sobie sprawę z tego, że recenzja ta może być mocno chaotyczna, jednak mimo to mam wielką nadzieję, że chociaż trochę zachęciła was ona do zapoznania się z Iluzją 2. Osobiście uważam, że to jedne z najbardziej fantastycznych filmów, jakie w życiu widziałam i chyba szybko zdania nie zmienię. Zachęcam wszystkich do zapoznania się z nim. Słyszałam już opinię, że po przeczytaniu różnych opisów filmu, ktoś uważał, że film jest nudny i nie go obejrzeć. A ja mówię, nie wierzcie do końca w opisy, bo one w na prawdę małym stopniu tylko oddają to, co możecie znaleźć w Iluzji 2. Polecam sięgnięcie po zwiastun. 
A mówiąc krótko,  polecam, Polecam i jeszcze raz POLECAM!


ILUZJA:
iluzja | iluzja 2 | iluzja 3

26 komentarzy :

  1. Oglądałam pierwszą część i nie było źle, ale trochę przewidywanie z całą pewnością obejrzę tę część, bo to dobre kino na leniwe wieczory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymać kciuki, żeby ta część spodobała ci się bardziej :)

      Usuń
  2. Zakochałam się w pierwszej części i z największą przyjemnością poszłam na drugą część do kina. Rany, co to były za emocje! Niby trochę mniej sztuczek, ale tyyyyle psychologii <3 I mojego ukochanego Jacka ^^

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, że zakochałaś się zarówno w jedynce jak i w dwójce :D

      Usuń
  3. Iluzje 1 oglądałam - nawet mi się podobała może i na kontynuację się skusze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymała za to kciuki :D Myślę, że zdecydowanie warto!

      Usuń
  4. Zaczęłam oglądać "Iluzję" w podróży i niestety, nie udało mi się dokończyć. Mam plan niedługo zabrać się za ten film i obejrzeć go do końca, bo jest naprawdę ciekawy i oryginalny. Zapewne dwójkę również zobaczę, ale do kina, chyba już niestety nie zdążę :(

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żebyś chociaż obejrzała obydwa filmy :D Z pewnością nie pożałujesz ;)

      Usuń
  5. Ja też kocham Iluzję :D W ogole bardzo lubię klimat tych magicznych filmów typu iluzja, iluzjonista czy prestige :) Ależ mnie zaciekawiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja również uwielbiam takie filmy - chyba właśnie ten ich specyficzny klimat jest w nich najlepszy :D

      Usuń
  6. Wszyscy dookoła polecają mi Iluzję, a ja w dalszym ciągu odwlekam oglądanie. Nie to, że nie jestem ciekawa- ostatnio nawet bardzo mnie to zaintrygowało. Ale wiesz- czasem książka, czasem serial, innym razem masa innych obowiązków, że nie na wszystko starsza czasu. A nawet jak ten mam- to wolę poświęcić go na książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zdecydowanie źle robisz, że to odwlekasz :D Uwierz mi, później będziesz tego żałować :D Będę trzymała kciuki, żeby w wolnej chwili udało ci się obejrzeć ;)

      Usuń
  7. Jestem baardzo ciekawa dwójki, chociaż miałam obawy, czy nie zepsuli drugiej części... teraz wezmę się za oglądanie z jeszcze większym zapałem, bo rozwiałaś moje wątpliwości :D

    Werisa - vverisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie zepsuli :) Jest zdecydowanie tak samo fantastycznie, jak było :)

      Usuń
  8. Jakoś do tej pory nie obejrzałam pierwszego filmu, może zrobię jeszcze jedno podejście? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Druga część kusi mnie do obejrzenia pierwszej, bo jeszcze tego nie zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie w takim razie musisz nadrobić zaległości :)

      Usuń
  10. Słyszałam, że jest świetny, więc nie zostaje mi nic innego jak obejrzeć 1 część i później tą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsza część bardzo mi się podobała - świetna rozrywka. Na pewno obejrzę część drugą Iluzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że z cała pewnością druga część ci się spodoba :)

      Usuń
  12. Pierwsza część była super! A w drugiej to się nawet Harry Potter pojawia... tylko już zajmuje się innego rodzaju magią. ;p Szkoda tylko, że Jesse Eisenberg ściął włosy. Było mu tak do twarzy (!) i że Isla Fisher już nie występuje. :(
    Pozdrawiam, nie-poczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się właśnie Jessie o wiele bardziej podobał w tej krótkiej fryzurze :D A co do Ilsy to również z tego powodu ubolewam, jednak Lizzy Caplan świetnie ją mim zdaniem zastąpiła :)

      Usuń
  13. Byłam na tym w kinie! Boże, jakie to było genialne <3 Cieszę się, że Jack Wilder odegrał w tym filmie większą rolę, niż w poprzedniej części (jest moim ulubionym bohaterem ze wszystkich XD).
    Muzyka w tym filmie jest tak genialna, że ustawiłam sobie ten główny motyw muzyczny jako dzwonek w telefonie XD O tę melodię mi chodzi- https://www.youtube.com/watch?v=1oTx9COPrzg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą w stu procentach! Film wyszedł po prostu GENIALNIE! :D Ja również bardzo się cieszę, że Jacka było tu o wiele więcej :) A muzyka tak jak mówisz jest fantastyczna! Słysząc tą melodię o której wspominasz cały czas mam ciarki <3 :D

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek