czwartek, 8 marca 2018

馃摎Bitwa ok艂adek馃摎 - stare kontra nowe


CZE艢膯! W dzisiejszym po艣cie chcia艂abym porozmawia膰 z wam o czym艣 ca艂kowicie innym, co jest zdecydowanie bardzo wa偶n膮 rzecz膮 dla ka偶dego mola ksi膮偶kowego, a mianowicie o ok艂adkach 馃槏! Ostatnio si臋gaj膮c po ksi膮偶k臋 Ziele艅 szmaragdu Kerstin Gier w tym nowym wydaniu, nasz艂a mnie taka my艣l, 偶e czasem to, w jaki spos贸b ksi膮偶ka jest wydana, mo偶e bardzo mocno wp艂yn膮膰 na to, czy jaki艣 czytelnik zechce si臋gn膮膰 po 贸w powie艣膰, czy nie - tak, wiem, odkry艂am Ameryk臋 馃槄. Czasami wydawnictwa decyduj膮 si臋 wi臋c na wznowienie jakiego艣 cyklu, czy wydanie pojedyncze ksi膮偶ki w ca艂kowicie innej szacie graficznej i co ciekawe, cz臋sto bywa te偶 tak, 偶e to w艂a艣nie ta ok艂adka staje si臋 kluczem do sukcesu. No bo nie oszukujmy si臋 - wi臋kszo艣膰 moli ksi膮偶kowych to ok艂adkowe sroczki, kt贸re poluj膮 na pi臋knie wydane powie艣ci. Tak wi臋c sobie pomy艣la艂am, 偶e ciekawie by艂oby stworzy膰 takie ok艂adkowe zestawienie i sprawdzi膰, kt贸re ksi膮偶ki posiadaj膮 dwie r贸偶ne ok艂adki i czy ta inna szafa graficzna przyczyni艂a si臋 do wzro艣ni臋cia popularno艣ci danej powie艣ci. Od razu jednak zaznaczam, 偶e oczywi艣cie nie przedstawi艂am tutaj wszystkich ok艂adek, tylko te niekt贸re, wybrane przeze mnie.

Je艣li wi臋c jeste艣cie ciekawi tego eksperymentu zapraszam was do dalszej cz臋艣ci posta!

馃摎 TRYLOGIA CZAS KERSTIN GIER 馃摎


PIERWSZ膭 KSI膭呕K膭, kt贸ra od razu wpad艂a mi do g艂owy przy tworzeniu tego posta by艂a oczywi艣cie ca艂a Trylogia czasu Kerstin Gier. Jak mo偶e kojarzycie, niedawno ukaza艂 si臋 ostatni tom serii w tym nowym wydaniu. Je艣li chodzi o mnie, to to nowe wydanie by艂o po prostu strza艂em w dziesi膮tk臋! Powiem wam szczerze, 偶e kiedy艣 dosz艂y mnie s艂uchy o takiej Trylogii Czasu, ale w艂a艣nie przez te poni偶sze ok艂adki kompletnie nie mia艂am ochoty jej poznawa膰. Pami臋tam, 偶e gdy przeczyta艂am drug膮 seri臋 autorki - Silver. Ksi臋gi sn贸w - bardzo chcia艂am pozna膰 co艣 zupe艂nie innego z pod pi贸ra Kerstin Gier. Jednak gdy moje oczy pad艂y na te stare ok艂adki Trylogii Czasu po prostu sobie odpu艣ci艂am. Jak dla mnie to nowe, pastelowe wydanie, idealnie oddaje charakter historii zawartej w ksi膮偶kach i dodatkowo bardzo pasuje do stylu autorki. Z reszt膮 to wydanie od Wydawnictwa Media Rodzina sta艂o si臋 jednym z moich ulubionych. Z tego co zd膮偶y艂am zauwa偶y膰, po ponownym wydaniu tych powie艣ci, zn贸w wzros艂a ich popularno艣膰 i co raz wi臋cej os贸b chce po nie si臋ga膰 - chocia偶 i tak ta pierwotna ok艂adkowa wersja ma swoich zagorza艂ych fan贸w 馃構

Trylogia Czasu | Kerstin Gier |wydanie stare (pierwsze) | Egmont

馃摎 SAGA KSI臉呕YCOWA MARISASA MEYER 馃摎


KOLEJNYM przyk艂adem ok艂adki, kt贸ra zach臋ci艂a mnie do si臋gni臋cia po ksi膮偶k臋 jest powie艣膰 Cinder Marissy Meyer - pierwszy tom Sagi ksi臋偶ycowej. Wcze艣niej tak na prawd臋 prawie wcale nie s艂ysza艂am nic na temat tej ksi膮偶ki. P贸藕niej trafi艂a do mnie w formie audiobooka, ale...  kompletnie mnie ona nie przekonywa艂a. Gdy w ko艅cu Wydawnictwo Papierowy Ksi臋偶yc wyda艂o j膮 w ca艂kowicie nowej wersji, nie wiedzia艂am nawet, 偶e to w艂a艣nie ta historia, kt贸r膮 mam u siebie w domu! Przyznam si臋, 偶e do czasu tego nowego wydania, nawet do ko艅ca nie wiedzia艂am, o czym ta ksi膮偶ka jest. Jednak bardzo kojarzy艂a mi si臋 z jakim艣 dziecinnym paranormal romance, a na takie co艣 nie mia艂am najmniejszej ochoty. Bardzo spodoba艂a mi si臋 ta nowa ok艂adka i co ciekawe, od razu zrobi艂o si臋 o tej historii g艂o艣no. Dos艂ownie ka偶dy j膮 czyta艂 i ka偶dy pisa艂 o niej na swoim blogu, czy Instagramie. Z tego co us艂ysza艂am, Wydawnictwo Egmont, kt贸re stoi za tym pierwszym wydaniem, nigdy nie wypu艣ci艂o ca艂ej serii, tylko chyba dwa tomy (je艣li si臋 myl臋, to koniecznie mnie poprawcie!). A je艣li dobrze widzia艂am, ju偶 teraz, po wydaniu pierwszego tomu, Wydawnictwo Papierowy Ksi臋偶yc, zapowiedzia艂o wydanie wszystkich tom贸w!   Ja w艂a艣nie jestem w trakcie czytania Cinder i jak dla mnie, ta nowa ok艂adka w pe艂ni nadaje si臋 do tego, co znalaz艂am ju偶 w 艣rodku. Przede wszystkim ta mechaniczna stopa w pantofelku, kt贸r膮 znajdziemy na ok艂adce, ju偶 m贸wi nam, czego mo偶emy si臋 po ksi膮偶ce spodziewa膰 (偶e jest to historia kobiety cyborga 馃槉), a tego bardzo mocno mi brakowa艂o w poprzedniej ok艂adce. Chocia偶 w sumie teraz, jak bardziej przygl膮dam si臋 temu staremu wydaniu, widz臋 jak膮艣 sztuczn膮 r臋k臋 i nog臋, ale szczerze... przypomina mi ona bardziej jak膮艣 marionetk臋, ni偶 cyborga 馃槖). Ale jak sami widzicie - cz臋sto wystarczy zmieni膰 ok艂adk臋 ksi膮偶ki na inn膮, by czytelnicy zacz臋li wariowa膰 na jej punkcie (chocia偶 w 艣rodku przecie偶 obydwie wersje maj膮 dok艂adnie t膮 sam膮 fabu艂臋).

Saga Ksi臋偶ycowa | Marissa Meyer | wydanie stare (pierwsze) | Egmont

馃摎 
SLAMMED COLLEEN HOOVER 馃摎


OSTATNI膭 seri膮, kt贸r膮 chcia艂abym wam dzisiaj przedstawi膰 jest cykl Slammed od Colleen Hoover. Z racji niedawnej premiery tych nowych wyda艅 ostatnio sta艂o si臋 bardzo g艂o艣no w sieci na ich temat. My艣l臋, 偶e 艣mia艂o mo偶na nawet powiedzie膰, 偶e internet wprost oszala艂 na punkcie tych nowych ok艂adek! Ale ja wam powiem, 偶e akurat w tym przypadku mi kompletnie si臋 one nie podobaj膮... To znaczy przykuwaj膮 wzrok i w og贸le, ale no jednak ja chyba nadal pozostan臋 wierna temu pierwszemu wydaniu. Nie wiem czemu, ale jak pacz臋 na to wydanie od Wydawnictwa Ya! to widz臋 jakie艣 takie typowe romansid艂a... Mo偶e jeszcze pierwsza cz臋艣膰 Slammed by艂aby do prze艂kni臋cia, ale pozosta艂e dwa tomy... Ja m贸wi臋 im zdecydowane nie! W og贸le nie mam poj臋cia, dlaczego Wydawnictwo postanowi艂o zachowa膰 oryginalne tytu艂y tych ksi膮偶ek. Wed艂ug mnie ze starymi wszystko by艂o jak najbardziej w porz膮dku a teraz powstanie przez to zb臋dne zamieszanie (ale to ju偶 temat na inny post 馃槈). Jednak jak m贸wi艂am wcze艣niej, czytelnicy po prostu oszaleli na punkcie tych ok艂adek i chyba tylko ja jestem ta inna, kt贸rej one si臋 nie podobaj膮 馃樀. Ciesz臋 si臋 wi臋c, 偶e jestem szcz臋艣liw膮 posiadaczk膮 tych starych wyda艅 馃挄.

Slammed |Colleen Hoover | wydanie nowe | Ya!
TAK呕E KOCHANI, na dzisiaj to tyle! Dajcie zna膰, co wy uwa偶acie na temat tych przedstawionych przeze mnie ok艂adek. Jestem bardzo ciekawa, czy podzielacie moje zdanie, czy wr臋cz przeciwnie. Mo偶ecie poda膰 mi te偶 wasze przyk艂ady takich ksi膮偶kowych zmian! A je艣li taki post wam si臋 spodoba艂, koniecznie dajcie zna膰 - na pewno przygotuj臋 dla was kolejne takie zestawienie 馃槒


Brak komentarzy :

Prze艣lij komentarz

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie wa偶na. Tak wi臋c zostaw po sobie jaki艣 艣lad - tobie zajmie to tylko chwil臋, a mi sprawi ogromn膮 przyjemno艣膰 i satysfakcj臋, 偶e moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek