piątek, 6 marca 2015

[24] FILMOWO: Zacznijmy od nowa

https://www.youtube.com/watch?v=-BYxXNSblx8
Tytuł oryginału: Begin Again
Reżyseria: John Carney
Scenariusz: John Carney
Gatunek: Dramat, Komedia, Muzyczny
Produkcja: USA
Czas trwania: 1 godz. 44 min.
Premiera: 4 lipca 2014 (Polska), 7 września 2013 (świat)
Moja ocena: 8/10

Klikając w okładkę filmu możecie obejrzeć jego zwiastun na youtube.com  

Brytyjka Greta (Keira Knightley) przyjeżdża  do Nowego Jorku wraz ze swoim chłopakiem Davem (Adam Levin), który za sprawą muzycznego filmiku umieszczonego w sieci zdobywa sławę i wkrótce ma wydać swoją pierwszą płytę. Początkowo chłopak mocno liczy na wsparcie dziewczyny i chce również, aby zagrała z nim kilka kawałków na krążku. Z czasem jednak, gdy przechodzi przemianę ze zwykłego człowieka w gwiazdę rocka, zapomina o swojej miłości i w końcu wyznaje Grecie, że ją zdradzał. Załamana dziewczyna wyprowadza się do przyjaciela i rozważa szybki powrót do domu. Pewnego dnia Steve (James Corden) zaprasza bohaterkę na wieczorek amatorski i tam podstępem zmusza ją do zaśpiewania jednej ze swoich piosenek.

Znany producent popularnej wytwórni muzycznej Dan (Mark Ruffalo) przechodzi załamanie. Zdradzony przez żonę popada w depresję, zaczyna pić, nie dba o firmowe interesy, a gdy zostaje wyrzucony z pracy zastanawia się nad popełnieniem samobójstwa. Udaje się na drinka do pobliskiego klubu, gdzie słysząc piosenkę w wykonaniu Grety postanawia zostać jej producentem i stworzyć z niej gwiazdę.

Tak oto stykają się drogi tych dwojga zagubionych w wielkim mieście osób, które połączyła przyjaźń, pasja do muzyki i wspólny projekt muzyczny.


Sięgając po ten film nie spodziewałam się, że aż tak bardzo mi się spodoba. Zupełnie nie wiedziałam czego się po nim spodziewać, gdyż ani nie oglądałam żadnego zwiastuna, ani nie czytałam opisów czy recenzji. Wiedziałam tylko, że film jest o muzyce i to mi wystarczyło.

Film prezentuje nam wspaniałą historię o niesamowitym projekcie muzycznym. Ukazuje, że jeśli się czegoś chce to się to osiągnie. Niesamowita muzyka towarzysząca nam na każdym czyni ten film jeszcze bardziej niesamowitym. Jest to z pewnością gratka dla każdego fana muzyki.


W filmie możemy spotkać między innymi Keirę Knightley, która wcieliła się w postać głównej bohaterki - Grety. Przyznam się szczerze, że nie wiedziałam, że Keira ma tak niesamowity głos. Mogłabym jej słuchać na okrągło. Grana przez nią postać bardzo charyzmatyczna przez co nie da się jej nie lubić. Początkowa chłopczyca z czasem przemienia się w piękną kobietę. Myślę, że Keira idealnie wcieliła się w tą rolę i po raz kolejny się na niej nie zawiodłam. W osobę Dana, drugiego głównego bohatera, wcielił się natomiast Mark Ruffalo, którego miałam już przyjemność zobaczyć w filmie Wyspa tajemnic. W porównaniu z rolą, jaką tam odgrywał tu mam wrażenie, jakby był to zupełnie inny człowiek. Zdesperowany, zrujnowany, niedbający o siebie - tak można by go opisać w trzech słowach. Tego nie da się opisać, to po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy.


Film jak najbardziej mnie zaskoczył i to bardzo pozytywnie. Mocno urzekła mnie muzyka, jaką nagrywali Greta wraz z Danem. Jedna z piosenek z filmu, a mianowicie Lost stars w wykonaniu Keiry Knightley, została nominowana do Oscara i mam ogromną nadzieję, że wygra, bo zdecydowanie zasłużyła. Zacznijmy od nowa polecam każdemu, a już zwłaszcza tym, którzy tak jak ja uwielbiają muzykę.


Pozdrawiam Katherine Parker

PS Polecam wam zapoznanie się z soundtrackiem z filmu. Możecie posłuchać go tutaj na deezer.com.

17 komentarzy :

  1. Jedno słowo - uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie obejrzę, naprawdę żałuję, że jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem trochę za dużo historii opisałaś, ale wiadomo twoja decyzja, bo mnie to akurat w filmie mega zaskoczyło ;) Uwielbiam "A Step You Can't..." w wykonaniu Keiry - super! Często wracam do piosenki, chociaż film oglądałam już dawno ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba już wiem co dzisiaj będę robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem, bo takie filmy zazwyczaj nie przypadają mi do gustu. Gdy będzie kiedyś emitowany w tv to być moze obejrze, a tymczasem spasuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro tak bardzo urzekła Cię muzyka, to już klikam w link. A film z chęcią obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy tobie ona również się spodoba ;)

      Usuń
  7. Fabuła wydaje się bardzo ciekawa, przy najbliższej okazji obejrzę ten film :)

    miasto-inspiracji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Film bardzo mi się podobał :) Pewnie jeszcze kiedyś do niego wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba chętnie obejrzę ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak mnie najdzie ochota na komedię romantyczną to będę miała w pamięci ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. No to mam film na dzisiejszą noc :)

    http://recenzjemysterieux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam wcześniej o tym filmie, jednak zapowiada się naprawdę ciekawie. Czym prędzej ląduje na liście filmów do obejrzenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. nie miałam okazji oglądnąć filmu, ale pewnie w przyszłości się za niego zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Filmu nie znam, ale bardzo chętnie go obejrzę - mnie też wystarczy to, że jest w nim dużo muzyki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek