środa, 23 grudnia 2015

[81] Harry Potter i Kamień filozoficzny (wydanie ilustrowane)

Tytuł oryginału:  Harry Potter and The Philosopher's Stone
Autor: J.K. Rowling  
Ilustrował Jim Kay
Cykl: Harry Potter
Tom: 1
Ilość stron: 245 stron
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ocena: 10/10

Życie Harry'ego Pottera zmienia się całkowicie wraz z nadejściem jedenastych urodzin - olbrzym Hagrid dostarcza mu list i przynosi zdumiewające wieści. Harry nie jest zwykłym chłopcem, jest czarodziejem. Tak oto rozpoczyna się niezwykła przygoda...
[opis pochodzi z okładki książki] 

Harry Potter to zwykły chłopiec, który już od małego doświadczył wielkiego nieszczęścia - jego rodzice bowiem zginęli, ponoć za sprawą wypadku samochodowego, przez co Harry musi mieszkać ze swoim okropnym wujostwem i ich rozpieszczonym i lubiącym znęcać się nad słabszymi synem Dudley'em. Fakt, że Harry'emu zawsze zdarzają się jakieś dziwne i niewytłumaczalne rzeczy niestety nie poprawia sytuacji. Pewnego razu, chłopiec dostaje tajemniczy list, który wuj Vernon stara się ukryć przed nim za wszelką cenę. Gdy z czasem listów przychodzi coraz więcej, zdesperowany wuj Vernon postanawia wywieźć rodzinę w najodleglejsze miejsce w okolicy - do starej chaty na morzu, gdzie z pewnością nie przyjdzie żaden list. To jednak nie uchroniło ich przed tajemniczym Rubeusem Hagridem, który przybył do Harry'ego, aby osobiście dostarczyć mu ów list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart, gdyż jak się okazuje nie jest on zwykłym chłopcem, a czarodziejem.

Harry'ego Pottera z całą pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać i chociaż nie każdy zapoznał się jeszcze książkową serią, czy też jej ekranizacjami, z pewnością słyszał o tym chłopcu. Na blogu pojawiła się już kiedyś recenzja pierwszego tomu serii przygód o tym czarodzieju (klik), a że dzięki uprzejmości wydawnictwa Media Rodzina miałam przyjemność zapoznania się z wersją ilustrowaną tej powieści, to właśnie na tym skupię się najbardziej w dzisiejszym poście.

Krótko przypomnę jednak moją opinię na temat Harry'ego Pottera i Kamienia filozoficznego.  Z tym, że jest to chyba jena z najlepszych książkowych (a także filmowych) serii świata z całą pewnością nie można się kłócić. Sama fabuła jest po prostu niesamowita, J.K. Rowling wykazała się istnym geniuszem literackim wymyślając taki fantastyczny świat, w którym nie jeden czytelnik bardzo chciałby się znaleźć. Wszyscy wykreowani przez nią bohaterowie są po prostu nie do opisania (nie ważne, czy jest to taka postać jak Harry Potter, czy też ktoś mniej ważny), autorka spisała się po wręcz idealnie przy tworzeniu ich. Każdy z nich jest inny i każdy wnosi sobą coś nowego i wyjątkowego do całego klimatu. Dodatkowo to, co z całą pewnością zasługuje na wielki plus, to niesamowity styl, jakim posługuje się autorka. Bardzo podoba mi się to, że pierwsza część serii jest pisana w stylu nawiązującym do wieku bohatera. Nie obeszło się tu również bez wielu licznych zabawnych fragmentów (moje ulubione to te z udziałem Dursley'ów). Jeśli więc chodzi o samą fabułę, bohaterów i styl z całą pewnością książka zasługuje na miano jednej z najlepszych.

Teraz chciałabym się skupić na aspekcie wizualnym powieści. Już sama okładka przykuwa wzrok czytelnika - ja sama zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia. To jednak, co skrywa środek to po prostu istna magia! Wszystkie ilustracje, autorstwa Jim'a Kaya są fantastycznie wykonane i idealnie pokazują to, o czym czytamy na kartach książki. Od żadnej z nich wprost nie idzie oderwać wzroku, a każda kolejna jeszcze bardziej nas zaskakuje. Autor skupił się na nawet najdrobniejszym szczególe - każdy z nich jest idealnie dopracowany, żaden nie został pominięty. Choć sama bardzo przyzwyczaiłam się już do filmowych pierwowzorów bohaterów książki i ich twarzy muszę przyznać, że swoimi ilustracjami Jim Kay idealnie trafił w moje wyobrażenia. Co prawda znalazło się kilka drobnych różnic, ale jest ich tak mało, że można przymknąć na nie oko. W tych ilustracjach spodobało mi się to, że nie są one przesadzone, czytaj przekoloryzowane. Kolory nie są zbyt jaskrawe (idealne dla dzieci), a wszystko przedstawione jest tak, jak zaplanowała sobie J.K. Rowling.

Harry Potter i Kamień filozoficzny w wydaniu ilustrowanym to na prawdę świetny pomysł na przedstawienie książki, który został zrealizowany wprost idealnie. To cudowny dodatek do lektury, który z całą pewnością umili czas każdemu czytelnikowi. Szczerze mówiąc, choć bardzo się staram, nie mogę znaleźć tu chyba żadnych poważnych wad, co dowodzi tylko temu, że całość została starannie przemyślana i przygotowana z największym zaangażowaniem. Cena może wydawać się trochę wysoka, ale powiem wam, że zdecydowanie warto odmówić sobie jakąś zwykłą powieść, by móc za to zapoznać się z tym ilustrowanym arcydziełem. Pozycja ta z całą pewnością warta jest każdych pieniędzy. Jest to moim zdaniem pozycja obowiązkowa dla każdego wielkiego fana Harry'ego Pottera! W czeluściach internetu przeczytałam, że mają zostać wydane kolejne części Harry'ego w wersji ilustrowanej (mam nadzieję, że w Polsce wydawnictwo Media Rodzina również się na to skusi). Ja sama więc czekam na ten moment z wielką niecierpliwością!

Za możliwość zapoznania się z tą cudowną książką dziękuję wydawnictwu Media Rodzina!

21 komentarzy :

  1. To wydanie jest przepiękne ♥ Podziwiam tego, kto ilustrował książkę :D

    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :D autor ilustracji wykonał kawał dobrej roboty :D

      Usuń
  2. Jakoś nie jestem przekonana - po pierwsze mam już oczywiście swój klasyczny egzemplarz i wiele on dla mnie znaczy, a po drugie nie bardzo czuję potrzebę wydawania 50zł za polepszoną wersję książki, którą już posiadam. Ale jakbym miała dostać, to już inna sprawa... :)

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mimo to jak najbardziej ci ja polecam i mam nadzieję, że kiedyś wpadnie ci w ręce :)

      Usuń
  3. Taka wersja ilustrowana to świetna sprawa!! Cieszę się, że wydali ją w Polsce ^^

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się cieszę i mam nadzieję ze tak samo będzie z pozostałymi częściami :)

      Usuń
  4. Uwielbiam Harry'ego Pottera, ale jeszcze nie mialam okazji zapoznac sie z ta ksiazka, wiec mam nadzieje, ze wkrotce sie to zmieni! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym dalsze części w tej edycji zobaczyć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam i jestem zachwycona tym wydaniem, choć nie traktuję go jak pełnoprawnej książki, bardziej jak dodatek do pierwszej części serii. Ale ilustracje są piękne (chociaż Ron wyszedł obrzydliwie!) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też ona jest tylko dodatkiem :D A piszą w recenzji że mam drobne uwagi co do ilustracji to miałam na myśli właśnie tego nieszczęsnego Rona :D

      Usuń
  7. Musi być naprawdę śliczna :D Rozejrzę się za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :D zdecydowanie warto mieć ja w swojej kolekcji :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł na akcję :) chętnie zapoznam się z jej szczegółami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilustrowane wydanie kusi, nawet bardzo, zwłaszcza że widziałam już ilustracje Kay'a w "Siedem minut po północy" i jestem nimi zachwycona. Z chęcią zebrałabym całość w tej wersji, choć mam już na półce komplet z innego wydania... No cóż. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam komplet innego wydania ale mimo wszystko cieszę się że i to wydanie mam w swojej kolekcji :D

      Usuń
  10. Uwielbiam Harry'ego Pottera i z ogromną chęcią zapoznałabym się z tą ilustrowaną wersją! Wierzę na słowo, że jest cudowna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak uwielbiasz Harryego, z całą pewnością ta wersja ci się spodoba :D Według mnie to must have dla fanów Pottera :)

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek