wtorek, 9 maja 2017

[161] Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć


Tytuł oryginału: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Autor: J. K. Rowling
Cykl: Harry Potter
Tom: -
Ilość stron: 152 strony
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ocena: 9/10

W prawie każdym domu czarodziejów można znaleźć egzemplarz Fantastycznych zwierząt, klasyczne kompendium magicznych stworzeń Newta Scamandera. Teraz, dzięki poszerzonemu wydaniu z nowym wstępem autora, ujawniającemu sześć fantastycznych zwierząt mało znanych poza społecznością czarodziejów, również mugole będą mieli okazję dowiedzieć się, gdzie żyje gromoptak, czym żywi się pufek i dlaczego lepiej chronić błyskotki przed łapkami niuchacza.
[opis pochodzi z okładki książki]

Gdy tylko dowiedziałam się o tym, ze wznowione zostanie wydanie Fantastycznych zwierząt... i to w dodatku całkiem nowej szacie graficznie dosłownie nie posiadałam się z radości. Od momentu, kiedy usłyszałam o podręcznikach Hogwartu, bardzo mocno chciałam dostać je we własne ręce. Tak więc po wielu próbach (w większości bardzo nieudanych) w końcu w tej kwestii czuję się niemożliwie spełniona i miejscami nadal nie wierzę w to, że posiadam własne egzemplarze tych oto książek i to jeszcze tak pięknie wydanych. Prócz Baśni Barda Beedle'a najbardziej chciałam zapoznać się właśnie z Fantastycznymi zwierzętami... tym bardziej, że film na podstawie tej pozycji mam już za sobą. Podczas oglądania ekranizacji zastanawiałam się, co tak w ogóle ta produkcja ma związanego z jednym z podręczników Hogwartu oprócz tych fantastycznych zwierząt. Teraz, po lekturze książki w końcu to wiem.

W książce Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć znajdziemy przede wszystkim opisy wielu wspaniałych fantastycznych zwierząt (w tym wydaniu przybyło też kilka, których nie było w tym pierwszym), jednakże w brew temu, co myślałam to nie wszystko. Newt Skamander, który jest autorem tego zbioru, postanowił wyjaśnić nam też kilka spraw dotyczących tych magicznych stworzeń, jak chociażby to, że kiedyś toczyły się spory, czy niektóre stworzenia należy zakwalifikować do grona fantastycznych zwierząt, czy też do stworzeń, które mają takie same prawa, jak czarodzieje. Skamander w skrócie wyjaśnia nam po kolei jak to wszystko się zmieniało, dlaczego i co w końcu z tego wszystkiego wyszło.

Bardzo spodobał mi się sposób przedstawienia fantastycznych zwierząt w książce. Autor prócz oczywiście nazwy zwierzęcia podaje nam także klasyfikację stwora (wcześniej też możemy przeczytać na jakiej podstawie zwierzęta te były klasyfikowane), a później przedstawia nam jego krótki opis. Trochę zawiodłam się na tym, że w niektórych przypadkach opisy te były tak króciutkie, jednak cieszę się z tego, co było. Niektóre z tych stworzeń już poznałam, jednakże wiele było dla mnie całkowicie nowych przez co poznawałam je z wielką przyjemnością.
Całości oczywiście dopełniają po prostu genialne ilustracje, które przedstawiają niektóre zwierzęta, dzięki czemu czytelnikowi łatwiej jest je sobie wyobrazić.

Gdy jestem już przy tych ilustracjach, muszę powiedzieć, że książka została wydana przepięknie - prócz fantastycznej okładki już od pierwszej strony możemy cieszyć oczy urokliwymi ilustracjami, których w tej pozycji jest od groma. Są one bardzo charyzmatyczne i w pełni oddają klimat świata czarodziejów. Cieszę się, że są one pozbawione kolorów, gdyż tak właśnie wyobrażałam sobie książki wydawane w świecie czarodziejów i jestem zadowolona, że właśnie coś takiego otrzymałam.

Słowem podsumowania, Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć to idealne dopełnienie całej serii o Harrym Potterze. Cieszę się bardzo, że J. K. Rowling postanowiła stworzyć te podręczniki Hogwartu, gdyż świat czarodziejów tylko na tym wiele zyskał. Książkę czyta się bardzo dobrze, bardzo duże litery umożliwiają zapoznanie się z nią w kilka godzin. Ja jestem z tej pozycji jak najbardziej zadowolona i będę polecać ją każdemu fanowi serii - myślę, że z pewnością nie można sobie odpuścić tej lektury!

HARRY POTTER - FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA I JAK JE ZNALEŹĆ:

10 komentarzy :

  1. Chcę sprawić tę książkę bratu, który uwielbia Pottera. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam książkę w księgarni i trochę zniechęciły mnie duże litery i mała objętość. Przeczytałabym ją w 3 godzinki... a mówię to jako fanka Pottera. Chyba po prostu swoją przygodę skończyłam na 7 tomie i nie trzema mi żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, nie da się ukryć, że pod względem tych dużych liter książka jest raczej kierowana do młodszych czytelników. I faktycznie, ja sama przeczytałam ją w jakieś 2-3 godziny. Ale ja tam nie żałuję, było na prawdę warto :)

      Usuń
  3. Hwe hwe nie czytam HP i tym samym nie sięgam po te 3 cieniutkie książeczki. No cóż nie ciągnie mnie to co się będę zmuszać. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak możesz nie czytać Harry'ego :O :D Nie no, po co masz się do tego zmuszać, skoro faktycznie cię do tej historii nie ciągnie ;)

      Usuń
  4. Ach, mam ten tytuł zarówno w oryginale, jak i to cudowne nowiutkie wydanie. Wkrótce się za nie zabieram XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo zazdroszczę ci oryginału! :O <3 ja w oryginale mam tylko "Baśnie..." a bardzo chciałabym też mieć resztę podręczników.

      Usuń
  5. Cudowne są te nowe wydania! Uwielbiam je przeglądać. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek