piątek, 22 maja 2015

[31] FILMOWO: Pożyczony narzeczony

https://www.youtube.com/watch?v=QejRbfsnCMU
Tytuł oryginału: Something Borrowed

Reżyseria: Luke Greenfield

Scenariusz: Jennie Snyder

Na podstawie: Emily Giffin "Coś pożyczonego"

Gatunek: Dramat, Komedia, Romans

Czas trwania: 1 godz. 53 min.

Premiera: 27 maja 2011 (Polska), kwiecień 2011 (świat)

Produkcja: USA

Obsada: Ginnifer Goodwin, Kate Hudson, Colin Egglesfield, John Krasinski

Ocena: 6/10

Klikając w okładkę filmu zostaniesz przeniesiony do jego zwiastuna na youtube.com

Rachel i Darcy to najlepsze przyjaciółki od zawsze. Można nawet śmiało powiedzieć, że są jak siostry. Zawsze były nierozłączne, dzieliły się wszystkim i wyjawiały sobie każdy sekret. Choć bardzo różnią się od siebie, nawzajem doskonale się uzupełniają. Rachel jest cicha, spokojna oraz zabawna, a Darcy to typ imprezowiczki, która zawsze jest najważniejsza i musi być w centrum uwagi. Zawsze jednak się ze sobą zgadzały. Rachel stara się puścić nawet po mimu uszu to, że podczas jej urodzinowej imprezy, kiedy to ona powinna być tą najważniejszą, pierwsze skrzypce gra Darcy i można by sądzić, że to jej przyjęcie urodzinowe. Tak było przez całą ich przyjaźń - Darcy coś chciała i zawsze dostawała to, na czym jej zależało nie patrząc, że może Rachel na tym zależało. Tak też było w przypadku Dexa - przyjaciela Rachel ze studiów. Dziewczyna od początku czuła coś do mężczyzny, jednak bała wyjawić się prawdziwe uczucia myśląc o odtrąceniu. W końcu Darcy skorzystała z okazji i wkrótce doszło do tego, że niebawem para ma wziąć ślub. Rachel coraz bardziej zaczyna jednak przeszkadzać to, jak zachowuje się jej przyjaciółka, a już najbardziej nie może się pogodzić z tym, że sprzątnęła jej chłopaka sprzed nosa. Dziewczyna wyjawia Dexowi, że podkochiwała się w nim na studiach, przez co w końcu lądują razem w łóżku. Starają się jednak zapomnieć o całej sytuacji, bo przecież to nie miało żadnego znaczenia i nie mówią o niczym Darcy. Uczucia pomiędzy nimi jednak stale rosną i nie są w stanie zapomnieć o tym, co się stało. 


O filmie dowiedziałam się całkiem niedawno i za namową przyjaciółki postanowiłam dać mu szansę. To nie jest jakiś ambitny film tylko typowa komedia dla rozluźnienia na tak zwane leniwe wieczory. Sama historia jest jednak bardzo ciekawa i podczas seansu cały czas zastanawiałam się jak akcja potoczy się dalej. Bardzo dopingowałam Rachel i Dexowi, w końcu byli razem, jednakże za każdym razem coś im przeszkadzało w podjęciu decyzji. Strasznie denerwowała mnie Darcy. Jest ona typem dziewczyny, która uważa się za najważniejszą, najpiękniejszą i najmądrzejszą, choć wcale taka nie była. Nie cierpię takiego typu ludzi, strasznie działają mi na nerwy i bolało mnie to, jak traktuje swoją przyjaciółkę. W tej roli strasznie podobała mi się Kate Hudson, która idealnie się tu nam zaprezentowała. Nie wyobrażam sobie tej postaci inaczej.


Jak już mówiłam Pożyczony narzeczony to idealny film, gdy chcemy obejrzeć coś odprężającego i nie mamy ochoty na myślenie. Fabuła jest niewymagająca, ale za razem wciągająca. Przyjazne i nie raz zabawne postaci dylko dopełniają wszystkiego i jeszcze bardziej zachęcają do obejrzenia filmu. Spodobała mi się tu również postać Dexa oraz wcielający się w niego Colin Egglefield. Niedawno w książce Maybe someday przeczytałam o czymś takim jak uśmiecha jak emotikonka i cały czas nie mogłam sobie takiego uśmiechu wyobrazić. Dzięki Dexowi w końcu mi się to udało. Jego uśmiech jest dosłownie jak śmiejąca się emotikonka :D


Strasznie jestem ciekawa książki, na podstawie której powstał film. Gdy tylko nadarzy mi się taka okazja z wielką chęcią się z nią zapoznam. Mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo, albo i bardziej, jak ekranizacja.

Podsumowując, jeśli szukacie filmu niewymagającego lecz jednocześnie wciągającego i zabawnego Pożyczony narzeczony jest po prostu idealny. Można się przy nim odprężyć lecz również jednocześnie pośmiać. Z pewnością chwile z nim spędzone nie będą należały do straconych. Jak najbardziej polecam.

29 komentarzy :

  1. Oglądałam ten film jakiś czas temu, bardzo ciekawy. Sama też z ciekawości przeczytałabym książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktorkę (blondynę) uwielbiam, a sam film mam już w głowie od dawna. Czas się za niego wziąć, myślę, że mi się spodoba. :)
    Zostałaś przeze mnie nominowana do LBA. :D
    http://nowaksiazkanowezycie.blogspot.com/2015/05/liebster-blog-award-6-i-7.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o nim, nawet chyba kilkakrotnie w telewizji leciał, ale nigdy nie miałam okazji go obejrzeć.
    Może kiedyś.
    Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że kiedyś to obejrzysz :) cieszę się że moja recenzja ci się spodobała :)

      Usuń
  4. Niestety ten gatunek filmowy kompletnie nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film kilka razy,ale nie wiedziałam,że jest ekranizacją książki.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat szukam czegoś na odprężenie, więc film będzie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję że tobie również się spodoba :)

      Usuń
  7. Nigdy mnie jakoś specjalnie do niego nie ciągnęło, ale kiedyś chętnie obejrzę :)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Po film sięgnęłam ze względu na Ginnifer. Nie spodziewałam się czegoś ambitnego, i rzeczywiście nie było.
    Natomiast film okazał się miła komedią, zapychającą wieczór i nie była też banalna. Mimo, że może akcja rozwijała się trochę długo, miło go wspominam i możliwe, że do niego powrócę.
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Film bardzo fajny i przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To tylko kwestia czasu kiedy go obejrzę ;)

    Zapraszam do mnie:
    http://zaciszeagnieszki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba gdzieś widziałam ten film, ale absolutnie nic z niego nie pamiętam. a oglądałam na pewno, bo mama potwierdza. ;d
    a to chyba znaczy, że film nie był zbyt dobry

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie tak dawno oglądałam ''Pożyczonego narzeczonego'' i bardzo mi się ten film spodobał. Idealnie poprawił mi wtedy humor :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny film, uwielbiam w ponure dni do niego wracać.

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. W wakacje muszę nadrobić oglądanie filmów, bo ostatnio w ogóle nie mam na to czasu, a szkoda :)

    Jakby co tu Werczita, ale pisze z nowego konta i założyła nowego bloga - głównie kulinarnego! Zapraszam serdecznie :) Prosto z piekarnika (klik!) Zaobserwowałam z nowego konta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo chętnie zaobserwuje twojego nowego bloga :) czyli zawiesiła działa mi starego?

      Usuń
    2. Oglądałam, ale w połowie poległam - jak dla mnie nuda niesamowita :)
      Thievingbooks.blogspot.com

      Usuń
    3. Na razie nie zawiesiłam, ale chyba będzie to nieuniknione, choć nie ukrywam, że szkoda będzie po niemal roku. Jednak teraz znalazłam swój temat przewodni i taki blog bardziej mi odpowiada ;)

      Usuń
  15. Zainteresował mnie ten film muszę go obejrzeć, ale teraz nie mam na to za dużo czasu muszę to nadrobić w wakacje ;)
    W moim świecie ---> Zapraszam na mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam trzy razy i czytałam "Coś pożyczonego". Jak dla mnie książka jest tak samo dobra jak film:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę koniecznie się z nią zapoznać :)

      Usuń
  17. Kiedyś ten film mi się podobał, teraz nie wiem jakbym na niego reagowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam i jest super! Czekam na kolejne ekranizacje książek Emily Giffin ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek