wtorek, 5 maja 2015

TAG Książkowy


Dzisiaj przychodzę do was z tagiem, do którego nominowały mnie dziewczyny z bloga W kolejce po książki. Jego zasady są następujące: odpowiadasz na 15 pytań a następnie nominujesz do tagu kilka wybranych przez ciebie osób - ilość dowolna. Gotowi? To zaczynamy!

1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
Chyba nie umiem odpowiedzieć na to pytanie, gdyż w większości czytam po prostu to, co zainteresuje mnie swoją fabułą. Czasami są to romanse, czasami fantastyka, czasem też erotyki, a niekiedy horrory. 

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do ciebie lub którą chciałbyś być?
Oh to pytanie jest strasznie trudne... Wydaje mi się, że jestem trochę podobna do Colina z 19 razy Katherine Johna Greena. Oczywiście nie jestem taka mądra jak on, ale jestem osobą raczej milczącą, która rozmyśla nad wieloma sprawami, które dla mnie wydają się być bardzo interesujące, a w końcu okazuje się, jak to mówiła Hassan, że "nikogo to nie obchodzi. O tak zdecydowanie jestem podobna do Colina.

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
Kiedyś, gdy zachwycałam się całą sagą Zmierzch Stephenie Meyer oraz Pamiętnikami wampirów L. J. Smith mówiłam, że moje dziecko będzie musiało przeczytać obydwie serie. Teraz jednak zdecydowanie nakazałabym mu zapoznać się z Poradnikiem pozytywnego myślenia Matthew Quick'a, Igrzyskami śmierci Suzanne Collins, obowizkowo Harrym Potterem J. K. Rowling i wieloma wieloma innymi powieściami. O i jeszcze obowiązkowo Dracula Brama Stoker'a  :)

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Zdecydowanie wybieram książki papierowe. Czytając muszę czuć książkę pod swoimi palcami. Co prawda z audiobookami nie mam żadnego doświadczenia, a e-booka czytałam chyba tylko raz, mimo to i tak zostaję przy tej tradycyjnej formie.

5. Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie?
Wile było takich książek, jednakże chyba takie największe ze wszystkich wywołała na mnie powieść Matthew Quick'a Poradnik pozytywnego myślenia. O tej książce z całą pewnością nigdy nie zapomnę.

6. Jaka książka nie zrobiła na tobie dobrego wrażenia?
Ty było ich znacznie mniej, gdyż jak do tej pory udawało mi się wybierać takie pozycje, które podobały mi się na swój sposób. Jedyną jak do tej pory książką, która zawiodła mnie na całej linii i sprawiła, że nie potrafiłam doczytać jej do końca były Niebezpieczne związki, których to autorem jest Pierre Choderlos de Laclos. Z całą pewnością nigdy więcej nie sięgnę po tą pozycję.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Nie wyobrażam sobie, jak niektóre osoby potrafią czytać kilka książek jednocześnie. Ja skupiam się tylko i wyłącznie na jednej i czytam ją do końca. Gdybym miała rozpoczętych kilka historii jednocześnie z całą pewnością bym się w tym wszystkim pogubiła.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?
Kiedyś częściej sięgałam po książki z biblioteki, jednakże odkąd prowadzę bloga większa część książek jakie czytam pochodzi z moich własnych zbiorów. Jakoś nie odczuwam zbyt dużej satysfakcji czytając powieści nie pochodzące z mojej własnej kolekcji. Nie jest to dobre dla mojego portfela :)

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań? 
Harry Potter J. K. Rowling, cała seria - zdecydowanie!

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Choć nie powinnam tego robić często mi się zdarza. Jestem wzrokowcem i jeśli coś z wyglądu mi się spodoba, częściej się na taką rzecz skuszę. Jednak nie raz już się przekonałam, że to co piękne na zewnątrz, w środku nie jest już takie fascynujące.

11. Czy ulegasz promocją cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, jakie kupiłaś na promocji?  
Ulegam i to bardzo. Choć zauważyłam, że w ostatnim czasie coraz mniej się na takie coś kuszę i wybieram tylko te książki, na których na prawdę mocno mi zależy. Najwięcej książek, jakie kupiłam na promocji za jednym razem to, jeśli się nie mylę, pięć powieści (więc w sumie aż tak drastycznie dużo tego nie ma).

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Och strasznie marzę o trzech książkach - dodatkach do serii o Harrym Potterze ("Baśnie Barda Beedle'a", "Quidditch przez wieki" i "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć"). Z racji tego, że zostały wydane w bardzo małym nakładzie, teraz osiągają bardzo wysokie sumy, a mnie nie stać, by sobie takie egzemplarze sprezentować. Nie tracę jednak nadziei, kiedyś je dopadnę :D

13. Ile książek liczy twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Jeśli się nie mylę jest do dokładnie 140 książek. Przechowuję je głównie na regale, na którym i tak już nie ma miejsca oraz częściowo w szafce. Niebawem jednak wraz z rodzicami planujemy przeprowadzkę, więc ja już planuję swój nowy regał na książki :3  

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
 Z reguły staram się najpierw zapoznać się z książką, jednakże niektóre powieści mnie odstraszają i wybieram wtedy ekranizacje, by później móc w końcu przekonać się do pierwowzoru.

15. Co teraz czytasz?
Aktualnie jestem w trakcie książki "Will Grayson, Will Grayson" Johna Green'a i Davida Levithan'a.


Ja ze swojej strony nominuję:
Jeanne Marie
Kasię Jabłońską
Kingę Pacak (Amelia Grey)
Recenzje Ami

17 komentarzy :

  1. Ciekawe pytania, ciekawe odpowiedzi . Czytanie było przyjemnością.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super TAG, zgadzam się z tobą w wielu odpowiedziach :)

    http://ksiazkowniaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam sie co do Harry'ego Pottera. Każdy musi przeczytać tą serie (chociaż raz) :) Także fascynowałam sie kiedyś "Zmierzchem" i "Pamietnikami Wampirów", cóż to były za czasy... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami mam ochote wrócić do ''Pamiętników...'' :-)

      Usuń
  4. Colin z 19xK to mój ulubiony bohater, jeśli chodzi o twórczość Greena. A HP to po prostu klasyka, więc moim zdaniem, każdy powinien przeczytać tę serię. Jeśli nie przypadnie do gustu - zakończyć na pierwszym tomie i później oceniać :)
    http://mianigralibro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie chciałabym mieć wszystkie dodatki do HP:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie "Niebezpieczne związki" póki co bardzo przypadły do gustu, a jestem w połowie książki. Fakt, na początku nie czyta się tego łatwo, bo jest to powieść epistolarna, co nieco utrudnia wkręcenie się w fabułę, ale myślę, że warto. :)
    Pozdrawiam!
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może powinnam dać tej książce jeszcze jedną szansę :-)

      Usuń
  7. Ahh pamiętam też te czasy jak się szalało za Zmierzchem. Nie dawno czytałam tak z ciekawości i boże miałam nie zły ubaw, nawet chyba nie dotarłam do końca, a potem się zastanawiałam co było w tej książce takiego i nie mam pojęcia.
    Po książce został tylko sentyment, no i dzięki tym książką zaczęłam swoją podróż z książkami :P.
    czytaniewekrwii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też mogę skupić się tylko na jednej książce jednocześnie, bo zaczęłabym się gubić. Za to Anka często zaczyna kilka. Nie wiem, jak to robi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, zgadzam się co do ,,Harry`ego Pottera". ,,Zmierzchu" nigdy nie czytałam, ale chcę to nadrobić, przeczytać choć jedną część, a gdy mi się spodoba następne. Stanowczo wolę papierową książkę od innych form, a zwykle także książkę od ekranizacji.

    werczitablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Również wolę papierowe książki, uwielbiam je po prostu czuć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne odpowiedzi ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek