piątek, 1 maja 2015

[29] FILMOWO: THE DUFF [#ta brzydka i gruba]

https://www.youtube.com/watch?v=HlD6YJzD8Ds
Tytuł oryginału: The DUFF

Reżyseria: Ari Sandel

Scenariusz: Josh A. Cagan

Na podstawie: Kody Keplinger "Duff. Ta brzydka i gruba"

Gatunek: Komedia

Czas trwania: 1 godz. 41 min.

Premiera: 17 kwietnia 2015 (Polska), 12 lutego 2015 (świat)

Produkcja: USA

Obsada: Mae Whitman, Robbie Amell, Bella Thorne, Ken Jeong

Ocena: 9/10

Klikając w okładkę filmu zostaniesz przeniesiony do jego zwiastuna na youtube.com

Bianka wiedzie normalne życie amerykańskiej nastolatki. Ma dwie najlepsze przyjaciółki, z nauką radzi sobie bardzo dobrze, a jej matka w końcu otrząsnęła się po rozwodzie. No tak, czego chcieć więcej. Pewnego dnia dziewczyna, za sprawą Wesley'a Rush'a dowiaduje się jest DUFF'em, czyli tą brzydką i grubą przyjaciółką, która stanowi tło dla tych ładniejszych i pełni rolę swoistego informatora, do którego zgłaszają się chłopcy w przypadku zainteresowania ładniejszymi  przyjaciółkami. Początkowo Bianka stara się to ignorować, jednakże z czasem zauważa że Wes miał rację - wszyscy oglądają się za jej pięknymi przyjaciółkami, a jej najzwyczajniej w świecie nie zauważają. Dziewczyna postanawia nie zostawiać tego problemu i prosi go o pomoc pozbycia się okropnej etykietki DUFF'a.


Na ten film czekałam bardzo bardzo długo. Wiedziałam, kiedy ma być jego światowa premiera, jednak wątpiłam, żeby był puszczany w polskich kinach. A tu taka niespodzianka! Ah musielibyście zobaczyć moją reakcję, gdy w moim miejscowym kinie ujrzałam plakat The DUFF. Długo więc nie zastanawiałam się, czy iść, czy też nie i gdy tylko pojawiła się taka możliwość razem z dziewczynami z zaprzyjaźnionych blogów, w tym z Emily B. (klik) udałyśmy się na seans. Uwierzcie mi na słowo, już dawno tak bardzo nie uśmiałam się na filmie. Wcześniej zapoznałam się z powieścią, na której powstała ekranizacja, jednak to, co ujrzałam tutaj, to historia przedstawiona zupełnie inaczej. Rzadko zdarza się, aby taki zabieg był udany, tutaj był to strzał w dziesiątkę.

   
Na każdym kroku towarzyszył nam humor. Musiałam pytać się koleżanki, która prędzej już widziała ten film, czy teraz będzie działo się coś śmiesznego, czy mogę w spokoju się napić unikając katastrofy :D Główna bohaterka miała bardzo specyficzne poczucie humoru, tak więc śmieszne sceny były u niej na porządku dziennym. Dostrzegłam pewne podobieństwo między mną a Bianką, tak więc jeszcze przyjemniej poznawało mi się jej historię. Aktorka, która wcieliła się w tą postać - Mae Whitman - idealnie zaprezentowała nam osobę Bianki, którą wyobraziłam sobie podczas lektury książki. Na duży plus zasługuje również postać Wes'a i wcielający się w nią Robbie Amell. To typowy szkolny popularny sportowiec, który może mieć każdą dziewczynę. Pokazuje jednak, że nie jest do końca tym stereotypowym chłopakiem i kryje swoje tajemnice. 


Jestem pewna, że film nie spodoba się wszystkim, gdyż inaczej byłaby to sytuacja zbyt idealna, jednakże jeśli masz ochotę na na prawdę zabawną komedię o dziewczynie, która nie chciała być niewidzialna, to The DUFF [#ta brzydka i gruba] jest dla ciebie idealny. Gwarantuję ci chwile pełne udanej zabawy. Jeśli czytałeś już książkę, nie spodziewaj się jednak tej samej fabuły.


13 komentarzy :

  1. Fajny, śmieszny i lekki. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka spodobała mi się, więc film na pewno obejrzę, tak dla poprawy humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ksiazke, która bardzo mi sie spodobala. Mimo, że film lekko odbiega od papierowego pierwowzoru, chetnie go obejrze, zwłaszcza, że bedzie można sie pośmiać ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie różnią się od siebie, jednakże na prawdo warto obejrzeć ekranizację :)

      Usuń
  4. Po egzaminach można pozwolić sobie na luz i pójść na ekranizację. Nie spodziewała się, że film będzie taki dobry. Mimo, że trochę odbiega od książki, to jednak wolę się z nią najpierw zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę obejrzeć, zainteresował mnie ten film skoro jest w nim tyle humory - może mi się spodoba :)

    Message to you (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję :D Daj znać jak ci się podobał ;)

      Usuń
  6. Na pewno obejrzę, ale najpierw przeczytam książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ostatnio wpadłam na książkę the duff w empiku. Okładka przyciągnęła moją uwagę ;). Kupiłam, ale jeszcze nie czytałam. Jak już zabiorę się za książkę to z pewnością obejrzę też film :D Świetny blog ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłego czytania :) Dziękuję miło mi to słyszeć :D

      Usuń
  8. Kurcze,a ja myślałam ze jest tylko książka,a tu się okazuje,ze jest tez film.Ciekawie.
    http://gabxreadsbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jestem zainteresowana książką, ale za film zabiorę się napewno :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek