piątek, 29 stycznia 2016

[54] FILMOWO: Madagaskar

Tytuł oryginału: Madagascar

Reżyseria: Tom McGrath, Eric Darnell

Scenariusz: Eric Darnell, Tom McGrath, Mark Burton, Billy Frolick

Gatunek: Animacja, Familijny

Czas trwania: 1 godz. 26 min.

Premiera:  1 lipca 2005 (Polska), 25 maja 2005 (świat)

Produkcja: USA

Obsada: Ben Stiller (Alex - głos), Chris Rock (Marty - głos), David Schwimmer (Melman - głos), Jada Pinkett Smith (Gloria - głos)/Artur Żmijewski (Alex - głos polski dubbing), Klaudiusz Kaufmann (Marty - głos polski dubbing), Piotr Adamczyk (Melman - głos polski dubbing), Małgorzata Kożuchowska (Gloria - głos polski dubbing)

Ocena: 8/10

Klikając na plakat filmu zostaniesz przeniesiony do jego zwiastuna na youtube.com

Marty ma wielkie marzenie - pragnie na jakiś czas porzucić bezpieczne mury zoo w Central Parku i spędzić trochę czasu jak prawdziwa, żyjąca na wolności zebra. Mimo przestróg ze strony przyjaciół - Lwa Alexa, Żyrafy Melmana oraz Hipopotamicy Glorii, Marty pewnej nocy wymyka się potajemnie z zoo chcąc w końcu przeżyć wymarzoną przygodę. Zwierzęta postanawiają znaleźć Marty'iego i przyprowadzić do domu. Niestety bałagan, jaki przez to narobiły sprawia, że zostają oni wysłani do Kenii, gdzie mają żyć jak na zwierzęta przystało. W trakcie rejsu dochodzi jednak do nieoczekiwanego wypadku spowodowanego przez grupę pingwinów z Central Park Zoo, dzięki czemu grupa przyjaciół, ku uciesze Marty'iego, trafia na odległy Madagaskar. 


Nie wiem czemu, ale od samego początku coś odpychało mnie od poznania Madagaskaru. Nigdy w sumie nie wiedziałam, o czym też dokładnie ta animacja jest. Poznałam oczywiście świetny serial Pingwiny z Madagaskaru w postaciami z tego filmu w roli głównej i od samego początku bardzo go polubiłam, jednakże coś zawsze stało mi na drodze, by dać szansę Madagaskarowi. Gdy jednak jakiś czas temu obejrzałam końcówkę drugiej części serii stwierdziłam, że nie ma co, muszę w końcu obejrzeć pierwszą część. I wiecie co... spodobało mi się!


Głównymi bohaterami animacji jest czwórka zwierzęcych przyjaciół z nowojorskiego zoo, od których wszystko się zaczęło. Osobiście już od samego początku niesamowicie spodobał mi się Marty, któremu polskiego głosu udzielił Klaudiusz Kauffman (nawiasem mówiąc, po prostu uwielbiam polski głos Marty'iego!), jednakże trzeba przyznać, że każda z postaci którą możemy spotkać w Madagaskarze wnosi swoją osobą coś niesamowitego. Tu z całą pewnością koniecznie muszę wspomnieć o fantastycznym Królu Julianie, który jest po prostu niesamowity (co do tego nie ma żadnych wątpliwości). Wielkim plusem więc tej ekranizacji z całą pewnością są jej fantastyczni bohaterowie.


Bardzo spodobała mi się również sama fabuła animacji. Z całą pewnością czegoś takiego jeszcze nie było. Dzięki temu film oglądało mi się bardzo dobrze, gdyż od samego początku bardzo interesowało mnie, jak też cała akcja się rozwinie. 

Spotkanie z Madagaskarem uważam za jak najbardziej udane! Nie wiem, czego przez cały ten czas się obawiałam. Film okazał się być niezwykle zabawny i wciągający, spodoba się zarówno dzieciom, jak i tym, którzy dzieciństwo mają już dawno za sobą. Jestem przekonana, że jeszcze nie raz z wielką chęcią do niego wrócę, gdyż zdecydowanie warto. 


MADAGASKAR:
madagaskar | madagaskar 2 | madagaskar 3 | pingwiny z madagaskaru | madagaskar 4

18 komentarzy :

  1. To chyba moja ukochana bajka z dzieciństwa! W sumie, to nawet nie umiem dostrzec minusów. Buziaki, Idalia :*
    ____________________________________________
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście bardzo ciężko jest tu znaleźć jakieś minusy :D

      Usuń
  2. Lubię tą bajkę, ale niestety nie była ona w moim dzieciństwie..
    U mnie był to Krecik, Kot Filemon, Miś uszatek, Różowa Pantera, Bolek i Lolek, Koziołek Matołek, Tabaluga i inne takie ;)
    A ostatnio oglądałam Madagaskar w TV z bratem. Faktycznie nie mają te bajki najmniejszych minusów. ;)


    Pozdrawiam serdeczni i zapraszam do siebie, ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również nie jest to bajka z dzieciństwa, poznałam ją dopiero teraz :)

      Usuń
  3. Ostatnio leciala ta bajka w tv i mialam okazje sobie ja przypomnieć. Jest to jeden z lepszych filów animowanych dla dzieci jaki miałam okazje obejrzeć.
    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety przegapiłam pierwszą część i zapoznawałam się z tą serią dopiero od początku drugiej części :D Ale masz rację, z całą pewnością można zaliczyć tą animację do jednych z lepszych filmów :)

      Usuń
  4. "Madagaskar" to jedna z najlepszych bajek! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ukochane pingwiny :D Kocham tą część i chyba ta najbardziej mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci, że mi chyba bardziej spodobała się dwójka :) Ale ta też jest świetna :D No i te zacne pingwiny :D Jak ich nie kochać!?

      Usuń
  6. Madagaskar oglądałam dawno temu i to nie jeden raz! Zresztą uważam, że wiek nie ma znaczenia, bawiłam się przy tym filmie za każdym razem bardzo dobrze:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tak uważam :D Film potrafi rozśmieszyć i tych młodszych widzów a także tych starszych :)

      Usuń
  7. Uwielbiam! Szczególnie króla Juliana i słodkiego szeregowego:p

    OdpowiedzUsuń
  8. "Madagaskar" jest rewelacyjny, zabawny i ogląda się do z dużą przyjemnością. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wychowałam się na tym filmie.
    Świetne poczucie humoru, ciekawa fabuła, zabawne postacie...
    Czego chcieć więcej? :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Madagaskar" posiada zdecydowanie te najważniejsze cechy udanej animacji :D Tak, jak mówisz: "Czego chcieć więcej?" :D

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek