środa, 13 stycznia 2016

[7] MUZYCZNIE: CHVRCHES


W dzisiejszym poście muzycznym przychodzę do was z genialnym zespołem, który ostatnimi czasy bardzo dobrze udało mi się poznać. Mam tu oczywiście na myśli CHVRCHES i szczerze mówiąc wcale nie zdziwi mnie, jeśli wielu z was nie będzie miało o nim zielonego pojęcia. Ja więc specjalnie dla was, abyście mogli go poznać, a uwierzcie mi zdecydowanie warto, w tym oto poście postaram się zaprezentować krótko CHVRCHES.

Myślę, że na samym początku warto by wspomnieć, jak w ogóle wymawia się nazwę tego zespołu - gdy pierwszy raz ją zobaczyłam nie miałam zielonego pojęcia, jak to zrobić :) A to wszystko jest bardzo proste - CHVRCHES wymawia się dokładnie tak samo jak churches, czyli kościoły (Jak donosi WIkipedia, Mayberry i Doherty wybrali nazwę Chyrches, pisaną przez "v:, aby uniknąć nieporozumień z duchownymi. Oświadczyli również, że nazwa zespołu "nie ma konotacji religijnych, tylko, że brzmi "cool"). 
Sam zespół pochodzi z Wielkiej Brytanii, a dokładniej mówiąc z Glasgow. Można powiedzieć, że grupa ta jest dość młoda, bo swoją działalność zapoczątkowali w 2011 roku - mimo to jednak udało im się nagromadzić już sporo na prawdę świetnych kawałków. W jego skład wchodzą: Lauren Mayberry (wokal i syntezator), Iain Cook (syntezator, gitara, bas, wokal) oraz Martin Doherty (syntezator, sampler, wokal) - główne partie wokalne należą jednak do Lauren. 


Gatunki, w jakich specjalizuje się CHVRCHES to synth pop oraz muzyka elektroniczna i choć sama jak dotąd nie byłam jakąś wielką fanką tych gatunków muszę przyznać, że za sprawą szkotów coraz bardziej mi się one podobają. Ich muzyka jest niezwykle elektryzująca, a charakterystyczne dźwięki połączone z fantastycznym wokalem Lauren sprawiają, że po prostu nie da się przejść koło ich muzyki obojętnie. Sama usłyszałam o nich za sprawą coveru utworu Lies w wykonaniu brytyjskiej grupy Muse (o zespole - klik), który nawiasem mówiąc jest po prostu niesamowity (cover Lies - klik). Przyznam się jednak, że z CHVRCHES miałam ten problem, że ich muzyka nie spodobała mi się jakoś wielce od samego początku. Dopiero za drugim razem, gdy postanowiłam troszkę dokładniej im się przyjrzeć zakochałam się w ich twórczości i wiedziałam, że zostanę przy ich muzyce bardzo długo.

W swoim dorobku CHVRCHES mają jak na razie dwa pełne albumy. Pierwszy z nich nosi nazwę The Bones of What You Belive i został wydany dokładnie 20 września 2013 roku. Znajdziemy na nim dwanaście podstawowych utworów, między innymi wyżej wspominany już utwór Lies, czy jeden z moich ulubionych kawałków CHVRCHES The Mother We Share oraz cztery Bonus Track. Album ten utrzymany jest oczywiście w gatunku synth pop oraz dodatkowo indie pop.
Drugi z nich, Every Open Eye jest albumem dość młodym, gdyż swoją premierę miał dopiero 25 września 2015 roku. Wśród jedenastu świetnych kawałków w wersji podstawowej, oraz trzech Bonus Track, możemy na niej znaleźć takie świetne utwory, jak chociażby Leave A Trace czy Keep You On My Side. Obydwa krążki są niezwykle hipnotyzujące i gdy już zacznie się ich słuchać wprost nie można się od nich oderwać. Prócz własnych singli CHVRCHES ma w swoim dorobków wiele ciekawych coverów. Moim ulubionym w ostatnich dniach stał się cover piosenki Do I Wanna Know? brytyjskiego zespołu Arctci Monkeys, który choć zdecydowanie różni się od oryginału, który uwielbiam, jest po prostu fantastyczny (dla osoby takiej jak ja, dla której oryginalne wersje to arcydzieła, a covery to kiepskie podróbki, bardzo wiele to znaczy :D ). Oprócz tego, w wykonaniu szkotów, możemy też posłuchać Team (Lorde), Cry Me a River (Justin Timberlake), czy Falling (Haim). Dodatkowo też, wykonywali oni jeden genialny utwór do soundtracka filmu Igrzyska śmierci: Kosogłos część 1 (recenzja klik), który nosi nazwę Dead Air. Jak więc widzicie, choć CHVRCHES to stosunkowo młody zespół, z pewnością nie może nie pochwalić się już dużym dorobkiem muzycznym, jeśli chodzi o nagrane single.
Tak więc już słowem podsumowania, myślę, że dla wielu z was zespół ten może być nie mała zaskoczeniem, gdyż tworzy on naprawdę niesamowitą muzykę. W każdym utworze słychać charakterystyczne dla synth pop nutu, które członkowie grupy fantastycznie wykorzystali w każdy możliwy sposób. Dodatkowo fantastyczny i niezwykle urokliwy wokal Lauren już od samego początku nie daje o sobie zapomnieć, a gdyby było mało w każdej kolejnej piosence zaskakuje on jeszcze bardziej. Mam więc nadzieję, że jeśli nie znaliście jeszcze CHVRCHES, po moim poście dacie im szansę i posłuchacie choć jednego kawałka (byłabym w siódmym niebie, gdyby ktoś z was oświadczył, że tak jak ja zakochał się w ich utworach). Specjalnie dla was przygotowałam więc playlistę z ich muzyką, której możecie posłuchać na You Tube po kliknięciu w którąkolwiek z grafik. Dodam tylko, że kolejność utworów jest całkowicie przypadkowa. A może wśród was znajdzie się kilku fanów muzyki CHVRCHES? Konieczni piszcie w komentarzach!


Oficjalna strona CHVRCHES - klik
Oficjalny kanał CHVRCHES na You Tube - klik

6 komentarzy :

  1. Wcześniej nie słyszałam o tym zespole, pewnie dlatego, że od dawna słucham głównie rocka, ale z chęcią przesłucham kilka piosenek CHVRCHES. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też słucham głównie rocka i gdyby właśnie nie jedna z piosenek Muse z całą pewnością szybko bym na nich nie natrafiła :D Daj znać, gdy przesłuchasz, jak ci się podobało ;)

      Usuń
  2. Kurcze, no jakoś niespecjalnie mi podchodzi. Głos ma dziewczyna niezły, ale chyba za dużo muzyki filmowej słucham i już nic innego mi nie pasuje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie tak sobie myślę, że muzyka CHVRCHES to raczej nie jest muzyka dla każdego, gdyż jest dość specyficzna :D Ale cieszę się, że chociaż głos wokalistki ci się podoba :D

      Usuń
  3. Uwielbiam ten zespół, fajnie że o nim napisałaś, więcej osób się o nim dowie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nawet nie wiesz jak się cieszę, że chociaż jedna osoba go zna i co ważniejsze lubi :D już myślałam że nikt taki się nie znajdzie :P

      Usuń

Drogi czytelniku!
Twoja opinia jest dla mnie ważna. Tak więc zostaw po sobie jakiś ślad - tobie zajmie to tylko chwilę, a mi sprawi ogromną przyjemność i satysfakcję, że moja praca nie idzie na marne!
Katherine Parker

Copyright © 2014 About Katherine
Designed By Blokotek